یک افشاگر چینی از کنار گذاشتن معماری آرم توسط کوالکام خبر داد

یک افشاگر چینی خبری را منتشر کرد که نشان می دهد کوالکام قصد دارد معماری آرم و استفاده از هسته های اختصاصی را کنار بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای گوشی های ۲۰۲۴ عرضه کرد. این تراشه احتمالا اواخر امسال به صورت رسمی معرفی […]

یک افشاگر چینی خبری را منتشر کرد که نشان می دهد کوالکام قصد دارد معماری آرم و استفاده از هسته های اختصاصی را کنار بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای گوشی های ۲۰۲۴ عرضه کرد. این تراشه احتمالا اواخر امسال به صورت رسمی معرفی میشود. این تراشه نیز دارای معماری آرم است. اکنون یک افشاگر چینی اعلام کرد این شرکت تولید تراشه با این معماری را کنار می گذارد.

احتمالا پیکربندی به کار رفته در هسته پردازنده آینده این شرکت مانند تراشه سری A مربوط به اپل خواهد بود. افشاگر مورد نظر در ویبو در مورد هسته های تراشه آینده گفته است پردازنده کوالکام دارای ۶ هسته کم مصرف و دو هسته پرقدرت است.

کنارگذاشتن معماری آرم در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به کوالکام فرصت می دهد تا با کمک دو هسته پرقدرت تراشه ای قابل رقابت با پردازنده های اپل بسازد. پردازنده های اپل تاکنون در پردازش تک هسته ای عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

به کارگیری ۶ هسته معمولی و دو هسته پرقدرت در نهایت منجر به تولید پردازنده ای خواهد شد که با انرژی کم در شرایط عادی کار می کند و در مواقع لازم نیز می تواند قدرت سرسام آوری داشته باشد. احتمالا کوالکام تراشه بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با لیتوگرافی N3E بسازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال