ابری بزرگتر از کهکشان راه شیری در یک منطقه ناشناخته کهکشان ها کشف شد

محققان دانشگاه آلاباما در یک منطقه ناشناخته ازکهکشانها ابری تنها و بزرگ را کشف کردند که از کهکشان راه شیری نیز بزرگتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابر کشف شده توسط محققان در خوشه کهکشانی آبل ۱۳۶۷ و در منطقه ای پر از گاز داغ ۱۰ هزار تا ۱۰ میلیون درجه […]

محققان دانشگاه آلاباما در یک منطقه ناشناخته ازکهکشانها ابری تنها و بزرگ را کشف کردند که از کهکشان راه شیری نیز بزرگتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابر کشف شده توسط محققان در خوشه کهکشانی آبل ۱۳۶۷ و در منطقه ای پر از گاز داغ ۱۰ هزار تا ۱۰ میلیون درجه کلوینی قرار دارد. خوشه آبل یا لئو حدود ۷۰ کهکشان دارد و فاصله آن از زمین حدود ۳۰۰ میلیون سال نوری است. ابر تازه کشف شده در یک خوشه کهکشانی قرار دارد که دیگر کهکشان ها با گاز داغ به یکدیگر متصل شدند.

 این ابر با هیچ کهکشان دیگری در ارتباط نیست. این کشف نیز از طریق رصدخانه فضایی ایکس ام-ام نیوتن آژانس فضایی اروپا انجام گرفت. مشاهده آن نیز از طریق تلسکوپ و کاوشگر طیفی چند واحدی (VLT / MUSE) انجام شد. دکتر مینگ سان دانشیار فیزیک این دانشگاه در باره این ابر خوشه گفته است: چنین کشفی بسیار هیجان انگیز خواهد بود و نشان می دهد شگفتیهای جدیدی در قدیمی‌ترین علوم طبیعی یعنی علم نجوم وجود دارد.

 دانشمندان علت وجود چنین ابری را یک کهکشان بزرگ و ناشناخته می دانند. به گفته آنها احتمالاً کهکشان میزبان در حال حرکت در گاز داغ با سرعت ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و گاز آن در خوشه در اثر فشار زیاد از بین رفته است. دکتر سان می گوید: سرعت این کهکشان در حال حرکت حدود ۵۰ برابر سرعت گردش زمین به دور خورشید خواهد بود. به همین دلیل محیط بین ستاره ای با توجه به این سطح از نیرو خارج خواهند شد.

 این ابر از کهکشان میزبان جدا شده و به صورت سرد در میان خوشه کهکشانی داغ تبخیر شد. در واقع میان خوشه کهکشانی یا فضای میان خوشه ای کهکشانی تشکیل شده که علت آن نیز پلاسمای فوق گرمی است که در فاصله بین ستارگان در یک خوشه کهکشانی قرار می گیرد. دانشمندان می گویند این ابر عظیم توانسته صدها میلیون سال پس از حذف شدن توسط کهکشان میزبان زنده بماند که این عمر شگفت انگیز باید بررسی شده و ممکن است با میدان مغناطیسی این ابر مرتبط باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال