عبور مجموعه‌ای از سیارک ها از نزدیکی زمین

داده های ناسا نشان می دهد در چند هفته آینده شاهد عبور سیارک های متعددی از نزدیکی زمین خواهیم بود. یکی از آنها روز جمعه به فاصله سه و نیم میلیون مایلی زمین از کنار آن عبور می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی داده های ناسا نشان می‌دهد طی چند […]

داده های ناسا نشان می دهد در چند هفته آینده شاهد عبور سیارک های متعددی از نزدیکی زمین خواهیم بود. یکی از آنها روز جمعه به فاصله سه و نیم میلیون مایلی زمین از کنار آن عبور می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی داده های ناسا نشان می‌دهد طی چند روز آینده یک سیاره به نام ۲۰۲۱ SM3  از کنار زمین عبور می کند که برای اولین بار در چند هفته گذشته رصد شده بود. دسته بندی این سیارک در دسته اجسام نزدیک به زمین است و به گفته ناسا از نوع دنباله داری محسوب می شود. ۲۰۲۱ SM3  می‌تواند با جاذبه سیارات مجاور به مدار همسایگی زمین برسد. طبق تعریف ناسا این سیاره در دسته نئو ها قرار دارد که معمولاً از جنس آب، یخ و ذرات گرد و غبار تشکیل شده اند. اما سیاره های منظومه شمسی بیشتر از بقایای دست نخورده زمان شکل گیری منظومه شمسی چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد سال پیش به وجود آمده اند و مطالعه آنها می تواند اطلاعاتی در مورد آغاز پیدایش جهان ارائه کند.

به گفته مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین تنها با شناسایی اجزای شیمیایی باقیمانده از فرایند تشکیل دنباله‌دارها می‌توان به ترکیب اولیه سیارات پی برد. در روز چهارشنبه نیز یک سیارک به نام ۱۹۹۶ VB3 در فاصله ۸ برابر دورتر از ماه از کنار زمین عبور می کند. فاصله آن حتی از مریخ نسبت به زمین نیز نزدیک تر خواهد بود. این سیارک ۲۱۰ متر برآورد شده که می‌توان آن را نصف ارتفاع ساختمان امپایر استیت در نظر گرفت.

 در تاریخ ۳ آبان سیارک دیگری با فاصله چهار و نیم میلیون مایلی زمین میگذرد که عرض آن نیز ۱۸۳ متر برآورد شده است. هیچکدام از این سیاره ها در فاصله ای از زمین نیستند که بتوانند آسیبی به آن وارد کنند.

به گفته سخنگوی مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین هیچ کدام از این سیارک ها تهدید بزرگی محسوب نخواهند شد. اما احتمال برخورد آن به زمین نیز صفر نیست. در حال حاضر بررسی روی این سیارک ها تنها به شناسایی آنها و همچنین زیر نظر گرفتن رفتار آن ها محدود می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال