یک دنباله دار با اندازه دو برابر اورست به زودی وارد منظومه شمسی خواهد شد

ستاره‌شناسان دنباله دار بسیار بزرگی به نام K2 شناسایی کرده اند که حرکت آن به سمت داخل منظومه شمسی و به سوی زمین است. این دنباله دار برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ کشف شده بود و حرکت آن نمی تواند برای زمین تهدیدی محسوب شود و تنها می توان آن را در آسمان رصد […]

ستاره‌شناسان دنباله دار بسیار بزرگی به نام K2 شناسایی کرده اند که حرکت آن به سمت داخل منظومه شمسی و به سوی زمین است. این دنباله دار برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ کشف شده بود و حرکت آن نمی تواند برای زمین تهدیدی محسوب شود و تنها می توان آن را در آسمان رصد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دنباله داره موسوم به C/2017 K2 در تاریخ ۲۳ تیر امسال در نزدیکترین فاصله با زمین قرار می گیرد. البته حداقل فاصله این دنباله دار با زمین هنوز مشخص نشده است. اما به گفته پژوهشگران هرگز برخوردی بین آنها صورت نخواهد گرفت. این دنباله دار در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار مشاهده شد و در آن زمان در مکان بین زحل و اورانوس قرار داشت. اما اکنون محل آن عبور از ابر قدرت و حرکت به سمت زمین است.

اندازه این دنباله دار تقریباً دو برابر کوه اورست است و منجمان آماتور می‌توانند حتی با یک تلسکوپ کوچک نیز آن را رصد کنند. با توجه به اینکه این دنباله دار به قدر کافی نور دارد از زمین قابل مشاهده خواهد بود. این دنباله دارها معمولاً به دلیل وجود انرژی خورشیدی و افزایش دمای گازها پدیده ای را به دنبال خود دارند که از آن به عنوان دم دنباله دار یاد می شود. با توجه به اینکه روشنایی این دنباله دار در بهترین حالت ۸ یا ۷ عنوان شده است برای چشم غیر مسلح همچنان غیر قابل مشاهده خواهد بود. اما در صورت وجود آلودگی نوری بسیار کم ممکن است بتوان آن را رصد کرد. از طرفی رصدخانه های حرفه‌ای نیز قصد دارند در زمان نزدیک شدن این دنباله دار بزرگی هسته آن را اندازه گیری می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال