یک شرکت رایانه‌ای اولین ایستگاه رادیویی جهان با هدایت هوش مصنوعی را تاسیس کرد

یک شرکت رایانه‌ای برای نخستین بار در اداره یک ایستگاه رادیویی از هوش مصنوعی استفاده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت رسانه‌ای با نام Futuri درایو به طور آزمایشی هدایت یک ایستگاه رادیویی را به هوش مصنوعی سپرده است. به گفته این شرکت در بیانیه مطبوعاتی رادیو جی پی […]

یک شرکت رایانه‌ای برای نخستین بار در اداره یک ایستگاه رادیویی از هوش مصنوعی استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت رسانه‌ای با نام Futuri درایو به طور آزمایشی هدایت یک ایستگاه رادیویی را به هوش مصنوعی سپرده است. به گفته این شرکت در بیانیه مطبوعاتی رادیو جی پی تی می تواند برای نخستین بار در جهان تحولی در محتوای صوتی ایجاد کند.

رادیو جی پی تی به عنوان اولین رادیو محلی مبتنی بر هوش مصنوعی از فناوری GPT-3 به همراه سیستم کشف داستان هدفمند مربوط به این شرکت و سیستم تولید محتوای اجتماعی به نام Topic pulse برای ایجاد یک تجربه رادیویی محلی استفاده میکند.

در این ایستگاه رادیویی بیش از ۲۵۰ هزار منبع خبر و اطلاعات مانند فیسبوک توییتر و اینستاگرام اسکن می شود تا اخبار و موضوعات مربوط به بازار محلی گزینش شود.

سپس با کمک فناوری جی پی تی تری هوش مصنوعی از این محتوا برای آنتن ایستگاه رادیویی استفاده می شود. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند متن تولید شده را با صدای جذاب پخش کند. علاوه بر آن اجرای نمایش های تک نفره دو تایی و یا سه نفره نیز توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. حتی امکان آموزش هوش مصنوعی برای شبیه سازی صدای مجری های واقعی نیز وجود دارد.

این فناوری قادر است برای پلتفرم های دیجیتال که با محتوای پخش شده در ارتباط هستند، پست های اجتماعی، وبلاگ و یا محتوا های دیگر تولید کند.