متخصص علوم کامپیوتر نگرانی در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی را بی اساس دانست

با وجود اینکه نگرانی هایی در مورد جایگزینی سیستم های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی به جای انسان ایجاد شده است. اما در حال حاضر حتی قدرت مند ترین سیستم ها نیز توانایی فعالیت به جای انسان را ندارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود پیشرفت های حاصل شده در سیستم […]

با وجود اینکه نگرانی هایی در مورد جایگزینی سیستم های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی به جای انسان ایجاد شده است. اما در حال حاضر حتی قدرت مند ترین سیستم ها نیز توانایی فعالیت به جای انسان را ندارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود پیشرفت های حاصل شده در سیستم های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز آنها محدودیت هایی دارند که نمی توانند به طور کامل فعالیتهای انسان را برعهده بگیرند. جی ونگ یک متخصص علوم کامپیوتر از دانشگاه ماساچوست بررسی هایی انجام داده است که نشان می دهد سیستم های هوش مصنوعی در حال حاضر امکان جایگزین شدن به جای انسان را ندارند و نگرانی در مورد آنها بی اساس است.

در حال حاضر فناوری های هوش مصنوعی و سیستم های مبتنی بر آن قادر به مکالمه، ساخت آهنگ، ساخت نقاشی و بازی شطرنج هستند و همچنین می توانند برخی بیماریها را تشخیص دهند. به همین دلیل برخی تصور می‌کنند باید به جهانی بدون نیاز به حضور انسان فکر کرد و یا باید در مورد برخی موقعیت های شغلی نگران بود. در حال حاضر نظرات مختلفی در این مدت مطرح شده است. اما یک متخصص کامپیوتر معتقد است سیستم های کامپیوتری نیز دارای عیب و نقص هستند و در ایده آل ترین حالت نیز نمی توانند جایگزین انسان شوند.

سیستم های کامپیوتری از دو ناحیه می توانند دارای محدودیت باشند یکی از آنها تعداد عملیاتی که از لحاظ سخت افزاری و در زمان کم می توانند انجام دهند به همین دلیل کارایی الگوریتمی که اجرا میکنند بسیار اهمیت دارد از طرفی سرعت سخت افزار نیز به دلیل قوانین فیزیک دارای محدودیت های است. همچنین محدودیت‌های الگوریتمی نیز علاوه بر موانع در سرعت کامپیوتر وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال