تصاویر ثبت شده از سواری یک کلاغ بر روی یک عقاب در حال پرواز در آسمان !!

به تازگی عکاسی از سواری جانداران بر روی یکدیگر، به گرایشی جدید در حوزه عکاسی حیات وحش تبدیل شده است. اولین مورد به موقعی بر‌می‌گردد که عکاسی بنام مارتین لمی از سواری پستانداری بر روی دارکوب، تصاویری را به نمایش گذاشت. مورد دوم زمانی بود که عکاسی بنام ریچارد جونز از سواری راکونی بر روی […]

به تازگی عکاسی از سواری جانداران بر روی یکدیگر، به گرایشی جدید در حوزه عکاسی حیات وحش تبدیل شده است. اولین مورد به موقعی بر‌می‌گردد که عکاسی بنام مارتین لمی از سواری پستانداری بر روی دارکوب، تصاویری را به نمایش گذاشت. مورد دوم زمانی بود که عکاسی بنام ریچارد جونز از سواری راکونی بر روی بدن تمساح عکس‌برداری کرد. اما اخیرا تصاویری در فضای اینترنت منتشر شده است که کمی جالب به نظر می‌رسد و آن هم سواری دادن به یک کلاغ توسط عقاب سر‌ سفید (جانداری واقع در آمریکای شمالی) می‌باشد.

تصاویر ثبت شده توسط عکاسی آماتور به نام فو چان در منطقه کالیفورنیا به ثبت رسیده است. این تصاویر به محض انتقال به فضای اینترنت همانند ویروسی در سر‌تا‌سر شبکه‌های اجتماعی مورد اشتراک گذاری کاربران قرار گرفت.

چان در مورد این تصاویر این طور نوشت که: “کلاغ‌ها، جاندارانی به شدت مزاحم برای شکار‌چیان عظیم الجثه طبیعت به حساب می‌آیند و در صورت پا گذاشتن دیگر شکارچیان به منطقه تحت نفوذ آنها، به سادگی و با انجام حرکاتی ماهرانه باعث آزار آنها می‌شوند و در نتیجه این قائله بدون خونریزی به نفع کلاغ‌ها به اتمام می‌رسد.” همچنین این طور اضافه می‌کند که : “هرچند در تصاویر موجود و با نگاهی نزدیکتر، به نظر نمی‌رسد که کلاغ مورد نظر در حال آسیب رساندن جدی به عقاب در حال پرواز باشد و همچنین عقاب نیز از اشغال حریم خصوصی خود خیلی ناراحت و رنجور نمی‌باشد.”

چان در ادامه توضیحات خود می‌گوید: “اما موردی که باعث شده است، این عکس عجیب و غریب باعث تحیر و شگفتی بینندگان سرتاسر دنیا شود، توقف کامل کلاغ بر روی تنه عقاب در حال پرواز می‌باشد و این سوژه از این نظر به صحنه‌ای جالب در دنیای عکاسی مبدل گشته است و عقاب نیز انگار راهی جز سواری دادن به کلاغ ندارد.”

تصویر مورد نظر در که در بخش زیر شاهد آن هستید توسط دوربین 1D X کنون و به کمک لنز 600mm II کنون به همراه اکستندر (مبدلی جهت افزایش میزان بزرگنمایی لنز) 1.4x III این شرکت به ثبت رسیده است.

sequence

در صورت تمایل به مشاهده تصاویر بیشتر از عکاس حیات وحش، فو چان، می‌توانید له لینک‌های شخصی 500px و فلیکر آن مراجعه کنید.

با این تفاسیر آیا شما نیز در طبیعت محل زندگیتان به چنین سوژه‌ای برخورده‌اید؟! لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال