یک فنجان اسپرسو در روز از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند

محققان می‌گویند مصرف یک فنجان اسپرسو در روز می‌تواند از مغز در برابر بیماری‌های آلزایمر محافظت کند. گفته آنها پروتئین‌های موجود در مغز که اعصاب را تخریب می‌کنند توسط اسپرسو از بین می‌روند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشگاه ورونا ایتالیا در مطالعه جدید خود نشان دادند با استفاده از قهوه اسپرسو […]

محققان می‌گویند مصرف یک فنجان اسپرسو در روز می‌تواند از مغز در برابر بیماری‌های آلزایمر محافظت کند. گفته آنها پروتئین‌های موجود در مغز که اعصاب را تخریب می‌کنند توسط اسپرسو از بین می‌روند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشگاه ورونا ایتالیا در مطالعه جدید خود نشان دادند با استفاده از قهوه اسپرسو می‌توان از تجمع پروتئین تائو در مغز جلوگیری کرد. ایم پروتئین با تجمع در مغز باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال عقل می‌شود. طبق مطالعات انجام شده اسپرسو با تبدیل این پروتئین‌ها به فیبریل از تجمع آنها در مغز جلوگیری می‌کند.

در بیانیه این محققان در این موضوع آمده است: عصاره کافئین باعث کوتاه شدن فیبریل‌ها میشوند. با افزایش عصاره اسپرسو در حالت کامل اثر آن نیز به بهترین شکل خود را نشان می‌دهد. در این آزمایش مشخص شد اسپرسو حتی با ترکیب با مواد دیگر مانند لاته یا آمریکانو نیز می‌تواند اثرات مثبت خود را در مقابله با بیماری‌های عصبی نشان دهد.

طبق اعلام پژوهشگران استفاده روزانه از یک مقدار متعادل اسپرسو می‌تواند با ریسک مرگ زود هنگام نیز پیوند داشته و آن را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات شیمیایی موجود در قهوه علاوه بر کاهش التهابات، از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ بیماری‌های قلبی عروقی کبد و یا برخی از سرطان‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال