حمله سایبری به یاندکس موفقیت آمیز نبود

اقدام به هک یاندکس موسوم به گوگل روسیه در حالی توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده است که بسیاری آن را از طرف آمریکا و چهار کشور بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند می دانند. در این گزارش به طور مشخص حمله سایبری را به کشور خاصی نسبت نداده اند اما استفاده از بد افزاری با نام […]

اقدام به هک یاندکس موسوم به گوگل روسیه در حالی توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده است که بسیاری آن را از طرف آمریکا و چهار کشور بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند می دانند. در این گزارش به طور مشخص حمله سایبری را به کشور خاصی نسبت نداده اند اما استفاده از بد افزاری با نام Regin، این گمانه زنی را شدت بخشیده است. Regin ابزاری جهت جاسوسی اطلاعات دولت ها، شرکت ها و اشخاص است که اطلاعات وسیعی از جمله پسوردهای مهم و اطلاعات کامپیوتر قربانیان را سرقت کرده و حتی کنترل ماوس کامپیوتر آن ها را نیز به دست می گیرد.

ایلیا گرابوسکی سخنگوی یاندکس از کشف به موقع این حمله سایبری توسط تیم یاندکس خبر می دهد و عنوان می کند که هچ یک از اطلاعات کاربران سرقت نشده و مشکلی برای این نرم افزار ایجاد نشده است. او هدف از این حمله سایبری را صرفا به دست آوردن اطلاعات کاربران عنوان کرده و می گوید که قصدی برای اسیب رسانی فیزیکی مطرح نبوده است. یاندکس در سال های اخیر با حجم خدماتی که به کاربرانش ارائه می دهد، تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین و مفیدترین نرم افزارها در روسیه شده و عده ای آن را گوگل روسی می نامند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این اخبار در حالی منتشر شده است که میان آمریکا و روسیه درگیری هایی شکل گرفته مبنی بر حملات سایبری زیادی که این دو کشور یکدیگر را در جریان آن ها مقصر می دانند. سال 2016 دولت آمریکا چند تن از اتباع روسیه را با عنوان اینکه با استفاده از شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد تغییراتی در نتایج انتخابات این کشور کرده بودند دستگیر کرده بود. سال 2017 نیز عده ای توانسته بودند کنترل نیروگاه های برق آمریکا را در دست گیرند که سرپرستی و هدایت آن تیم نیز از طرف آمریکا، به گردن دولت روسیه افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال