تروجان خطرناک در یک اپلیکیشن جعلی تلگرام در کمین گوشی شماست

محققان امنیت نسبت به یک اپ جعلی تلگرام در گوشی های اندرویدی هشدار دادند. این اپ جعلی در ابتدا خود را یک اپلیکیشن رسمی معرفی می کند و در ظاهر چیز متفاوتی وجود ندارد. اما در واقع حاوی یک تروجان بسیار خطرناک است که می تواند کنترل گوشی قربانی را در اختیار بگیرد. به گزارش […]

محققان امنیت نسبت به یک اپ جعلی تلگرام در گوشی های اندرویدی هشدار دادند. این اپ جعلی در ابتدا خود را یک اپلیکیشن رسمی معرفی می کند و در ظاهر چیز متفاوتی وجود ندارد. اما در واقع حاوی یک تروجان بسیار خطرناک است که می تواند کنترل گوشی قربانی را در اختیار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی شرکت Check point اعلام کردند یک بک آپ اندرویدی با نام تلکرام مسنجر با وجود اعلام خود به عنوان اپ تلگرام در واقع نوعی بدافزار است که در صورت نفوذ درون گوشی ها می تواند اطلاعات آنها را به گروگان بگیرد. این بدافزار پس از کنترل گوشی قربانی یک راه ارتباطی با سرور خود برقرار کرده و برای پیکربندی داده های لازم را دریافت می کند. در نهایت تروجان خطرناکی با نام Triada دریافت خواهد شد که در صورت ورود به گوشی با دسترسی به داده ها، وارد پروسه های گوشی خواهد شد.

به گفته محققان این تروجان قادر به انجام کارهای متفاوتی است. به عنوان مثال یکی از اقدامات آن ثبت نام در سرویس های پولی است. همچنین امکان انجام پرداخت های درون برنامه ای از طریق پیامک و تماس های تلفنی خواهد بود. طبق اعلام شرکت امنیتی چک پوینت این اپ مخرب در فروشگاه های شخص ثالث وجود داشته و دانلود آن از گوگل پلی استور امکان پذیر نیست. در هر صورت امکان تشخیص آن از روی نام آن وجود ندارد و ممکن است هر فردی را به اشتباه بیاندازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال