شبکه اختصاصی دانش آموزان به نام شاد راه اندازی شد

طی اعلامیه از طرف وزارت آموزش و پرورش، پلتفرم اختصاصی دانش آموزان به نام شاد برای دوره ابتدایی کار خود را آغاز کرده است. این پلتفرم پیش از این توسط وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود و به دلائلی آغاز به کار آن عقب افتاده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

طی اعلامیه از طرف وزارت آموزش و پرورش، پلتفرم اختصاصی دانش آموزان به نام شاد برای دوره ابتدایی کار خود را آغاز کرده است. این پلتفرم پیش از این توسط وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود و به دلائلی آغاز به کار آن عقب افتاده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن SHADAP با همکاری دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات، دانشگاه شریف و تیم فنی وزارت آموزش و پرورش و به مالکیت این وزارت خانه شروع به کار کرد. اکنون سخنگوی این وزارت خانه طی یک بیانیه آغاز به کار این پلتفرم را برای دانش آموزان دوره ابتدایی اعلام کرده است. شروع به کار این برنامه به دلیل ناامن بودن بسترهای ارتباطی یک هفته به تعویق افتاده بود. اما اکنون با همکاری دانشگاه صنعتی شریف رفع مشکل شده و می تواند به عنوان ابزاری برای ارتباط دانش آموزان و معلمان مورد استفاده قرار گیرد.

این پلتفرم از 21 فروردین کار خود را آغاز کرده و اکنون در مرحله ورود معلمان و مدیران قرار دارد. کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی می توانند با مراجعه به وبسایت  ‏Shaddl.medu.ir این برنامه را نصب و استفاده کنند. زمان بهره برداری این برنامه برای دوره های متوسطه در آینده اعلام خواهد شد. هفته پیش اعلام شده بود که پلتفرم شاد با همکاری شبکه های اجتماعی سروش، روبیکا، بله، گپ و آی‌گپ کار خودر را آغاز خواهد کرد اما در اعلامیه جدید حرفی از این پیام رسان ها به میان نیامده است.

مالکیت این شبکه اجتماعی مربوط به آموزش و پرورش است و امنیت آن در تولید محتوا و حتی جنبه های اخلاقی نسبت به سایر پیام رسان ها بالاتر است. پشتیبانی این شبکه بر عهده اپراتور اول است و قادر است به نرم افزارهای کاربردی دیری که توسط آموزش و پرورش در آینده تولید میشود، اضافه شود. حفاظت از اطلاعات و تامین امنیت این شبکه نیز توسط یک تیم فنی از دانشگاه شریف انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال