یک ماهواره از کار افتاده امروز وارد جو زمین می‌شود

امروز یک ماهواره از کار افتاده به صورت هدایت شده وارد جو زمین خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ما‌هواره از مار افتاده سنجش باد که به آژانس فضایی اروپا تعلق دارد امروز توسط این آژانس به سمت زمین حرکت خواهد کرد. در نتیجه برای نخستین بار اولین عملیات مربوط به […]

امروز یک ماهواره از کار افتاده به صورت هدایت شده وارد جو زمین خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ما‌هواره از مار افتاده سنجش باد که به آژانس فضایی اروپا تعلق دارد امروز توسط این آژانس به سمت زمین حرکت خواهد کرد. در نتیجه برای نخستین بار اولین عملیات مربوط به هدایت ماهواره بلا استفاده انجام خواهد شد. این ماموریت می تواند نخستین گام در بازگشت ایمن دیگر ماهواره های از کار افتاده باشد.

آژانس فضایی اروپا به ماهواره آئولوس کمک می کند تا وارد جو زمین شود. این فرایند از روز دوشنبه کار خود را آغاز کرده است.

این ماهواره از سال ۲۰۱۸ در حال گردش به دور زمین بود و اولین ماهواره ای محسوب میشد که بادهای سیاره زمین را از فضا اندازه گیری میکرد. این ماموریت بیش از زمان برنامه ریزی شده به طول انجامید اما در نهایت با پایان یافتن سوخت ماموریت نیز پایان یافت. از زمان پایان سوخت در ژوئیه امسال این ماهواره در حال سقوط به سمت زمین است. از روز دوشنبه این ماهواره به ارتفاع ۲۸۰ کیلومتری زمین رسید و اکنون دانشمندان آژاکس قصد دارد با استفاده از سوخت اندک آن را به طور ایمن وارد زمین کنند. رئیس دفتر زباله های فضایی انجام این کار را به نوعی منحصربفرد دانست و اعلام کرد تا کنون نمونه این کار در تاریخ پروازهای فضایی انجام نشده است. این کار شامل مجموعه ای از مانورها است تا سرعت آن کاهش یافته و با رسیدن به مدار بیضوی امکان ورود به جو ایجاد شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال