یک طوفان خورشیدی مخرب بدون هشدار قبلی به زمین برخورد کرد

دانشمندان می گویند یک طوفان تخریب کننده قوی به زمین برخورد کرده است که توسط آنها شناسایی نشده بود و باعث غافلگیری آنها شده است. به گفته آنها، این طوفان دارای قدرت تخریب بوده و می تواند باعث نوسانات شبکه برق، اختلال در عملکرد ماهواره ها و ایجاد شفق های قطبی شود. به گزارش سرویس […]

دانشمندان می گویند یک طوفان تخریب کننده قوی به زمین برخورد کرده است که توسط آنها شناسایی نشده بود و باعث غافلگیری آنها شده است. به گفته آنها، این طوفان دارای قدرت تخریب بوده و می تواند باعث نوسانات شبکه برق، اختلال در عملکرد ماهواره ها و ایجاد شفق های قطبی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زمان برخورد این طوفان خورشیدی به زمین تاریخ 4 تیر بود. درست در زمانیکه 5 سیاره منظومه شمسی در مقارنه نادر قرار گرفته اند این اتفاق افتاد بطوری که منجمان در زمان عکاسی از این مقارنه با پدیده شفق های قطبی غافلگیر شدند.

طی چند روز پیش خروج جرم از تاج خورشیدی تشخیص داده شده بود. اما دانشمندان در مورد اینکه این طوفان ایجاد شده به سمت زمین بوده است یا نه اطمینان نداشتند. اما اکنون مطمئن هستند این طوفان خورشیدی به یک منطقه تعاملی هم چرخشی (CIR) تعلق داشته و از آنجا امده است. (CIR) با ایجاد پلاسما بدون ایجاد لکه خورشیدی باعث آزادسازی ناگهانی امواج از ستاره می شود. به همین دلیل شناسایی آن با دشواری همراه است. سرعت طوفان اخیر نیز در حداکثر سرعت به 2.52 میلیون کیلومتر برساعت رسید که به طوفان های قبلی ناشی از CIR شبیه است.

حدود یک هفته پیش نیز یک لکه خورشیدی غول پیکر شناسایی شده بود که در عرض 24 ساعت اندازه آن دوبرابر شد. محققان اکنون می گویند این لکه با چرخش خورشید دیگر به سمت زمین قرار ندارد و نمی تواند با خروج جرم باعث آسیب به زمین شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال