دستگاهی که می تواند به افراد دچار آسیب نخاعی در حرکت دادن ویلچر با زبان کمک کند

افراد مبتلا به آسیب نخاعی می توانند با استفاده از دستگاه جدید محققان ویلچر و یا دستگاه های هوشمند را تنها با حرکات سر و زبان حرکت دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز توانبخشی بروکس در تحقیقات اخیر خود به نام  MagTrack با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر جورجیا […]

افراد مبتلا به آسیب نخاعی می توانند با استفاده از دستگاه جدید محققان ویلچر و یا دستگاه های هوشمند را تنها با حرکات سر و زبان حرکت دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز توانبخشی بروکس در تحقیقات اخیر خود به نام  MagTrack با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر جورجیا توانستند فناوری جدیدی را برای افراد دچار فلج چهار اندام که از ویلچر استفاده می کنند توسعه دهند. در فلج چهار اندام به دلیل آسیب نخاعی ایجاد شده فرد امکان کنترل بازوها دست ها پاها و لگن را نخواهد داشت.

تحقیق محققان مرکز بروکس و جورجیا سرانجام به نوعی اپلیکیشن نوآورانه برای کمک به افراد معلول رسید. ژنو توزی از مرکز پزشکی بروکس می‌گوید: این مرکز به دنبال فناوری جدید برای کمک به بیماران مبتلا به آسیب نخاعی و نقص حرکتی با تیم جورجیا تک ملاقات کرده است. در نتیجه فناوری کمکی پیشرفته MagTrack برای کمک به کاربران ویلچرهای برقی ابداع شد.

 با کمک این فناوری امکان اتصال تلفن همراه هوشمند و رایانه به این دستگاه ها و همچنین امکان کنترل آن با کمک یک کنترلگر چند وجهی به وجود آمد. همچنین این دستگاه میتواند به صورت پوشیدنی بی سیم بوده و خود را با شرایط خاص کاربر سازگار کند.

با کمک این دستگاه جدید کاربر می‌تواند با استفاده از حرکات زبان و سر و یک کنترل گر وظایف حرکتی خود را انجام دهد. همچنین در این دستگاه از یک عینک و ردیاب استفاده خواهد شد و کاربر نیز باید از یک چسب زیست سازگار به طور موقت که به زبان متصل می شود استفاده کند. پردازش داده ها و مدل های یادگیری ماشینی می توانند فرمان های خاص را از طریق حرکات تشخیص دهند. بدین ترتیب امکان انجام بسیاری از عملکردهای روزانه مانند فعالیت های رایانه پیچیده یا مانورهای پیشرفته راندن ویلچر امکان پذیر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال