دستگاهی که می تواند با فشار به محل زخم خونریزی ها را متوقف کند

دستگاه تولید شده توسط یک دانشجوی سال آخر رشته طراحی فناوری قادر است با فشار آوردن به محل زخم خونریزی را متوقف کرده و بدین ترتیب جان افراد آسیب دیده در اثر ضربات چاقو را نجات دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دانشجوی فنآوری محصول از دانشگاه لاگبورو دستگاهی ساخته که […]

دستگاه تولید شده توسط یک دانشجوی سال آخر رشته طراحی فناوری قادر است با فشار آوردن به محل زخم خونریزی را متوقف کرده و بدین ترتیب جان افراد آسیب دیده در اثر ضربات چاقو را نجات دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دانشجوی فنآوری محصول از دانشگاه لاگبورو دستگاهی ساخته که می تواند در خونریزی هایی که از ضربات چاقو ناشی شده جان فرد را نجات دهد. دستگاه مورد نظر که در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و می تواند بخش مهمی از بدن را در هنگام خونریزی مورد هدف قرار دهد.

 بسیاری از بیماران پس از ضربات چاقو در عرض تنها چند دقیقه و به علت خونریزی شدید جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل توقف خونریزی می تواند یک اقدام ضروری برای نجات جان این‌گونه بیماران باشد. این دانشجوی سال آخر به نام جوزف بنتلی تلاش کرده تا دستگاهی بسازد تا جان این افراد را نجات دهد. وی معتقد است دستگاه ساخته شده بسیار کارآمد بوده و می تواند پیش از رسیدن امدادگر ها باعث توقف خونریزی شود. این دستگاه به راحتی به بخشی از قسمت های مهم بدن مانند زیر بغل، کشاله ران و شکم وصل شده و پس از اتمام خونریزی نیز به راحتی از آن جدا می‌شود.

در حال حاضر توقف خونریزی از طریق فشار نوعی پانسمان پزشکی به محل زخم انجام می گیرد و حتی گاهی این پانسمان را درون محل زخم نیز قرار می دهند و از طرفی برداشتن آن در بیمارستان بروز خونریزی مجدد را باعث می‌شود. اما دستگاه ساخته شده میتواند بدون هیچ گونه مشکل از محل زخم جدا شده و لخته خون ایجاد شده را نیز ازبین نخواهد برد. این دستگاه شامل بخش تامپوناد است که وارد زخم شده و فشار مناسبی را به این منطقه وارد می‌کند. از این دستگاه می توان برای زخمهای باز استفاده کرد و به خوبی خونریزی را متوقف نمود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال