دستگاهی که از طریق اتصال به نوک انگشت آپنه خواب را تشخیص می‌دهد

پژوهشگران در دانشگاه ویرجینای غربی نوعی دستگاه برای تشخیص آپنه خواب ساخته‌اند که تنها کافیست آن را روی نوک انگشتان یا مچ دست بیمار قرار داده و به تشخیص زود هنگام این بیماری پرداخت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید تشخیص آپنه خواب توسط محققان دانشگاه ویرجینیای غربی ابداع شده و […]

پژوهشگران در دانشگاه ویرجینای غربی نوعی دستگاه برای تشخیص آپنه خواب ساخته‌اند که تنها کافیست آن را روی نوک انگشتان یا مچ دست بیمار قرار داده و به تشخیص زود هنگام این بیماری پرداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید تشخیص آپنه خواب توسط محققان دانشگاه ویرجینیای غربی ابداع شده و می‌تواند با روشی جدید کیفیت خواب را ارزیابی کند. به گفته محققان با استفاده از این دستگاه می‌توان به تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری پرداخت. سونیل شارما استاد دانشکده پزشکی از دانشگاه ویرجینیای غربی طی همکاری با دیگر پژوهشگران موفق به توسعه نمونه‌های اولیه این دستگاه طی همکاری با بنیاد ملی علوم آمریکا شدند.

استاد شارما در مورد دستگاه جدید می‌گوید: این دستگاه به نوعی انتقال فناوری از آزمایشگاه به مرحله بالینی محسوب می‌شود. با کمک‌های مالی انجام گرفته اکنون می‌توانیم با افراد دارای سطح تخصص بالا تر ارتباط داشته و نقاط قوت یکدیگر را شناسایی کنیم. همچنین برای ساخت این دستگاه از متخصصانی در زمینه نرم‌افزار، هوش مصنوعی، تولید، صنعتی، فناوری و سخت‌افزار استفاده شد.

نمونه‌های اولیه این دستگاه شامل یک ساعت و یک گیره انگشت است که همانند دستگاه اکسیژن سنج خون توسط بیمار در هنگام خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فناوری از هوش مصنوعی برای بررسی و تحلیل داده‌های به دست آمده استفاده خواهد شد. سپس این داده‌ها توسط اپلیکیشن در تلفن هوشمند یا تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شارما در مورد این دستگاه توضیح داد که این دستگاه می‌تواند اطلاعات را از جریان خون با کمک روش‌های خاص مربوط به اکسیژن رسانی و گردش خون جمع آوری کند. با استفاده از الگوریتم‌های مورد استفاده و سیگنال‌های اکسیژن دستگاه می‌تواند آنچه که در بدن اتفاق افتاده با دقت بالا و بدون هزینه‌های گران قیمت مربوط به آزمایش‌های مختلف نشان دهد.