مهندس سابق گوگل از هک‌کردن یک فایل زیپ بیت‌کوین خبر داده است

مایکل استی، مدیر ارشد شرکت Pyrofex که پیش از این به عنوان مهندس نرم افزار گوگل با این شرکت همکاری داشته است از هک کردن یک فایل زیپ شامل کلید خصوصی بیت کوین خبر داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از cointelegraph، مایکل استی مدعی شده یک فایل که حاوی […]

مایکل استی، مدیر ارشد شرکت Pyrofex که پیش از این به عنوان مهندس نرم افزار گوگل با این شرکت همکاری داشته است از هک کردن یک فایل زیپ شامل کلید خصوصی بیت کوین خبر داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از cointelegraph، مایکل استی مدعی شده یک فایل که حاوی کلید خصوصی بیت کوین حاوی 300 هزار دلار را هک کرده است. این فرد می گوید پیش از این اتفاق یک شخص روسی با من تماس گرفته و از او خواسته تا در مورد فایلی که 19 سال پیش در مورد هک فایل های زیپ نوشته بود توضیح دهد. استی می کوید این فرد پرسیده بود که آیا می توان این حمله را یک فایل شامل دو فایل انجام داد. این عمل امکانپذیر است اما به پردازش بالا و پول زیاد نیاز است. در این حمله با 273 کلید ممکن، 6 میلیارد تریلیون بار برای تست بوجود خواهد آمد. همچنین برای هک به یک مزرعه از کارت گرافیک و یکسال زمان نیاز است. هزینه این کار نیز 100 هزار دلار خواهد بود.

پس از اعلام شرای فرد روسی با این هزینه موافقت کرد. فایل مورد نظر در سال 2016 حدود 12.500 دلار ارزش داشته و اکنون پس از گذشت 4 سال ارزش آن 300 هزار دلار شده است. استی برای این کار از لپ تاپ اصلی شامل فایل استفاده کرد و توانست تا یک تریلیون بار تست را کاهش دهد. اکنو پس از چند ماه تست در یک مزرعه متوسط و با کشف باگ GPU وی توانسته این فایل را هک کند.