یک سیارک غول پیکر امروز از نزدیکی زمین عبور می کند

به گفته ناسا سیاره ی غول پیکری با سرعت 37.400 کیلومتر بر ساعت در حال نزدیک شدن به زمین است و امروز از کنار آن عبور می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک غول پیکر گفته شده توسط ناسا اندازه ۲ برابر ساختمان امپایر استیت خواهد بود .ناسا این سیارک را […]

به گفته ناسا سیاره ی غول پیکری با سرعت 37.400 کیلومتر بر ساعت در حال نزدیک شدن به زمین است و امروز از کنار آن عبور می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک غول پیکر گفته شده توسط ناسا اندازه ۲ برابر ساختمان امپایر استیت خواهد بود .ناسا این سیارک را با احتمال خطر معرفی کرده و گفته است سرعت آن در زمان حرکت حدود ۳۰ برابر سرعت صوت است. سیارک  418135که با سرعت 37.400 کیلومتر بر ساعت به زمین می‌رسد احتمالاً بدون برخورد با آن از کنار زمین عبور خواهد کرد.

 نزدیک ترین نقطه ی نزدیک شدن این سیاره در فاصله ۳.۲ میلیون کیلومتری با زمین است که حدود ۸ برابر فاصله زمین و ماه به حساب می آید. البته در مقیاس های کیهانی این فاصله بسیار اندک است. اما از نظر ناسا کلیه اجرام فضایی که زیر ۱۹۳ میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشته باشند به عنوان شی نزدیک به زمین و در صورت داشتن سرعت بالا و فاصله‌ای کمتر است ۷ و نیم میلیون کیلومتر با احتمال خطر شناسایی می شوند. پس از دسته‌بندی نیز این اجرام یا اشیای فضایی تحت نظر قرار گرفته تا در صورت انحراف از مسیر احتمالی نسبت به آن مطلع شوند.

محققان این سیارک را پیش از این در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۰۸ شناسایی کرده بودند که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ از کنار زمین عبور کرده بود. با توجه به اینکه این سیارک هر ۷ سال از کنار زمین میگذرد احتمالاً گذر بعدی آن در می 2029 اتفاق خواهد افتاد.

با وجود زیر نظر گرفتن حرکت سیارک های خطرناک توسط اخترشناسان، برخی از کشورها تلاش دارند تا روشی را برای از بین بردن تهدید آنها به کار بگیرند. البته ناسا نیز با هدف تغییر مسیر یک سیارک بی‌خطر آزمایش‌هایی را آغاز کرده بود. چینی ها نیز با هدف مقابله با اجرام فضایی و  خطرات آن سیستم جدیدی را راه اندازی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال