یک نیروگاه ژاپنی از کود گاوی برای تامین نیروی مورد نیار خود استفاده می کند

یک نیروگاه تولید برق در ژاپن برای تامین نیروی مورد نیاز خود از زیست گاز کود گاوی استفاده می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمانی که بحران جهانی انرژی در سراسر جهان گسترده شده است میتوان با روشی هر چند کوچک در این زمینه کار شگفتی انجام داد. به همین […]

یک نیروگاه تولید برق در ژاپن برای تامین نیروی مورد نیاز خود از زیست گاز کود گاوی استفاده می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمانی که بحران جهانی انرژی در سراسر جهان گسترده شده است میتوان با روشی هر چند کوچک در این زمینه کار شگفتی انجام داد. به همین دلیل شرکت مستقر در کانادا با هدف استفاده حداکثری از ضایعات مزارع به دنبال حل مشکلات انرژی پاک است.

 شرکت انرجیا Anaergia در سراسر جهان از زباله های آلی برای تولید انرژی پاک استفاده می کند. این شرکت اکنون در حال ساخت یک نیروگاه بیوگاز با استفاده از کود گاوی است تا بتواند از آن برای تولید برق تجدیدپذیر استفاده کند. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت قرار است نیروگاه شهر کاسوکا در ژاپن از این روش برای تامین انرژی خود استفاده کند. این نیروگاه به شرکت ژاپنی تویو انرژی سلوشن   Toyo Energy Solutionتعلق دارد و قرار است تولید حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن کربن دی اکسید ناشی از کود و سوخت های فسیلی را کاهش دهد.

 اندرو بندک، مدیرعامل انرجیا در این مورد می گوید: در حال حاضر دو سوم انتشار گازهای گلخانه ای متان به ضایعاتی مانند کود، جامدات زیستی در فاضلاب و ضایعات مواد غذایی تعلق دارد. گاز متان نیز یک گاز گلخانه ای با قدرتی ۸۵ برابر بیشتر از کربن دی اکسید است. به همین دلیل توقف انتشار آن از طریق ضایعات می تواند روش مهمی در جلوگیری از گرم شدن زمین محسوب شود. با تولید این نیروگاه جدید علاوه بر کاهش انتشار متان از طریق کود نیاز به گاز LNG برای تولید برق نیز کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال