حرکت یک لکه خورشیدی بزرگ به سمت زمین

ستاره شناسان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند یک لکه بزرگ خورشیدی به سمت زمین چرخیده و در حال حرکت به سمت آن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، لکه خورشیدی مورد نظر پس از شناسایی توسط اخترشناسان در حال رشد است و چرخش آن نیز […]

ستاره شناسان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند یک لکه بزرگ خورشیدی به سمت زمین چرخیده و در حال حرکت به سمت آن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، لکه خورشیدی مورد نظر پس از شناسایی توسط اخترشناسان در حال رشد است و چرخش آن نیز به سمت زمین است. لکه خورشیدی AR2770 یک هسته تاریک و  طول و عرضی به اندازه مریخ دارد.

محققان معتقدند AR2770 یکی از اعضای چرخه خورشیدی ۲۵ است که بر اثر فعالیت الکترومغناطیسی ۱۱ ساله به همراه شعله های خورشیدی تشکیل شده و از دسامبر سال گذشته نیز آغاز شده است. این گروه از محققان تلاش دارند تا از طریق رصد دقیق زمان تولید سلولهای خورشیدی کشنده توسط AR2770 را پیش بینی کنند.

مارتین وایز یک ستاره شناس آماتور توانسته است این لکه خورشیدی را شناسایی کند و در مورد شناسایی آن می گوید: تلسکوپ خورشیدی من توانسته بود این لکه خورشیدی را به راحتی رصد کند. همچنین به نظر می رسد AR2770 تعدادی شراره خورشیدی با شدت کم نیز ساطع کرده باشد. اما احتمال ایجاد شراره های خورشیدی شدیدتر نیز وجود دارد. زیرا این لکه خورشیدی در حال رشد است و ممکن است فعالیت های آن در آینده افزایش یابد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال