حسگر زنده‌ای که می تواند وجود بمب در فرودگاه را تشخیص دهد

حسگر فوق العاده حساس شرکت ایرباس قادر است وجود بمب در فرودگاه ها را تشخیص دهد. این حسگر که توسط یک شرکت استارتاپی ساخته شده، درون خود سلول های بیولوژیکی زنده دارد که می تواند وجود بمب را مانند سگ های بمب یاب کشف کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، حسگر زنده بمب یاب […]

حسگر فوق العاده حساس شرکت ایرباس قادر است وجود بمب در فرودگاه ها را تشخیص دهد. این حسگر که توسط یک شرکت استارتاپی ساخته شده، درون خود سلول های بیولوژیکی زنده دارد که می تواند وجود بمب را مانند سگ های بمب یاب کشف کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، حسگر زنده بمب یاب شرکت ایرباس که نوعی بینی الکترونیکی محسوب می شود از سلول های بیولوژیکی برای تشخیص بمب استفاده خواهد کرد. شرکت استارتاپی کونیکو (Koniku) حسگرهایی را با الهام از عروس دریای توسعه داده است که در این بینی الکترونیکی کرده است. هدف از تولید این حسکرها قرار دادن آنها در یخش های نظارتی فرودگاههاست.

مدیر این شرکت استارتاپی در مورد فناوری شرکت خود می گوید: پردازنده های سیلیکونی تقویت شده با سلول های زنده در این حسگر می تواند بوی مواد منفجره در هوا را تشخیص دهد. در واقع در این حسگرها از سلول های بیولوژیکی زنده مغزی به نام Hek یا آستروسیت‌ها استفاده شده و از طریق اصلاح ژنتیکی به گیرنده های بویایی تبدیل می شوند. در دورانی که همه به دنبال روش هایی برای شناسایی خطرات بیولوژیکی هستند، برخی توسعه دهندگان در کونیکو حسگرهایی را ساخته اند که می تواند علائم سرطان را تشخیص دهد. بنیانگذار کونیکو در مورد دستگاه خود می گوید: هر روز صبح با فوت کردن درون حسگرهای ما می توانید سلامتی خود را بررسی کنید. در حال حاضر ایرباس برنامه جدیدی را برای امنیت فرودگاه ها در نظر گرفته است و به دنبال راه حل های متحول کننده هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال