مردی که پس از کاشت تراشه بعد از ۱۲ سال می تواند راه برود

یک مرد ۴۰ ساله که حدود ۱۲ سال دچار معلولیت بوده و امکان راه رفتن نداشته است، اکنون با کمک ایمپلنت مغزی توانسته روی پاهای خود بایستد. وی که در حادثه تصادف فلج شده بود اکنون می تواند راه برود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کرت یان اسکام، از هلند در سال […]

یک مرد ۴۰ ساله که حدود ۱۲ سال دچار معلولیت بوده و امکان راه رفتن نداشته است، اکنون با کمک ایمپلنت مغزی توانسته روی پاهای خود بایستد. وی که در حادثه تصادف فلج شده بود اکنون می تواند راه برود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کرت یان اسکام، از هلند در سال ۲۰۱۱ در سانحه تصادف با موتورسیکلت دیگر قادر به راه رفتن نبود. این فرد با استفاده از تراشه الکترونیکی اکنون می تواند دوباره راه برود. ایمپلنت مغزی کاشته شده امکان انتقال افکار از مغز به پاهای او را دارد. این ارتباط از طریق بی سیم انجام میشود.

توسعه روز افزون ایمپلنت های مغزی باعث شده است تا این حوزه پر زمینه فناوری های ایمپلنت الکترونیکی پیشرفت هایی داشته باشد. همچنین این فناوری اکنون توانسته توان راه رفتن را پس از ۱۲ سال به مرد معلول بازگرداند. این فرد پس از انجام موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت عنوان کرد اکنون احساس یک کودکی را دارد که تازه راه افتاده است.

ایمپلنت های مغزی با ارتباط دادن مغز و نخاع قادر هستند فردی که دچار معلولیت است را دوباره برای راه رفتن آماده کنند. این فناوری توسط محققان سوییسی توسعه یافت که از آن به عنوان یک پل دیجیتالی بین مغز و نخاع بیمار یاد می کنند. این ایمپلنت می تواند نواحی آسیب دیده بدن بیمار را دور بزند. این فناوری حدود یکسال است که در بدن این فرد بدون قطعی مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال