قطب نمای تلفن همراه می‌تواند دستگاه پایش قند خون باشد

دانشمندان با استفاده از یک فناوری جدید مغناطیس سنج استاندارد تلفن همراه را تغییر داده و آن را به یک دستگاه پایش قند خون تبدیل کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر تمامی تلفن‌های همراه مجهز به مغناطیس سنج یا قطبنمای داخلی است که با استفاده از آن جهت میدان […]

دانشمندان با استفاده از یک فناوری جدید مغناطیس سنج استاندارد تلفن همراه را تغییر داده و آن را به یک دستگاه پایش قند خون تبدیل کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر تمامی تلفن‌های همراه مجهز به مغناطیس سنج یا قطبنمای داخلی است که با استفاده از آن جهت میدان مغناطیسی زمین و اطلاعات ناوبری را دریافت می‌کنیم.

محققان با استفاده از یک فناوری جدید کاربرد مغناطیس سنج تلفن همراه را تغییر دادند. این فناوری اکنون در تلفن‌های همراه می‌تواند به عنوان دستگاهی برای پایش قند خون به کار رفته و سطح گلوکز را به افراد دیابتی نشان دهند. دقت این سیستم در تلفن همراه بسیار عالی خواهد بود. همچنین این فناوری کمک می‌کند تا دیگر شاخص‌های مربوط به نظارت سلامتی با کمک روش مشابه و به طریقی مقرون به صرفه اندازه‌گیری شوند. محرک‌های بیولوژیکی یا محیطی باعث ایجاد تغییر در ساختار مواد مغناطیسی مغناطیس سنج در تلفن همراه خواهند شد. با کمک این ویژگی می‌توان به تشخیص یا نظارت روی بیماری ها کمک کرد.

محققان برای این کار از هیدروژل های مهندسی شده و هوشمند استفاده کردند. در این تحقیق یک چاله مینیاتوری‌ها به همراه محلول و یک نوار هیدروژل را به تلفن همراه وصل کردند هیدروژل مورد نظر می‌تواند در پاسخ به وجود گلوکز یا مقادیر ph واکنش‌های انبساطی یا انقباضی از خود نشان دهد. بنابراین داخل هیدروژل ها ذرات مغناطیسی میکروسکوپی به کار رفت. به گفته پژوهشگران تغییر در سطوح ph و انقباض و انبساط هیدروژل باعث خواهد شد ذرات مغناطیسی نسبت به مغناطیس سنج در جهات مختلف حرکت کنند. همچنین مغناطیس سنج می‌تواند تغییرات مربوط به قدرت میدان مغناطیسی را اندازه‌گیری کند. از این بخش برای شناسایی و اندازه‌گیری غلظت گلوکز تا چند میلیونیم مول استفاده شد. گفته دانشمندان در آینده می‌توان آزمایش معمولی گلوکز در بزاق را حتی با غلظت قند بسیار کمتر نیز انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال