مادربردی که به جای پردازنده از قارچ استفاده میکند

گروهی از محققان یک مادربرد زنده توسعه داده اند که در آن به جای پردازنده و رم از قارچ استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از دانشمندان در آزمایشگاه UCL در دانشگاه بریستول مادربرد قارچی ساخته اند. فعالیت این آزمایشگاه در زمینه رویکردهای نوآورانه کامپیوتر است. طبق گزارش منتشر […]

گروهی از محققان یک مادربرد زنده توسعه داده اند که در آن به جای پردازنده و رم از قارچ استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از دانشمندان در آزمایشگاه UCL در دانشگاه بریستول مادربرد قارچی ساخته اند. فعالیت این آزمایشگاه در زمینه رویکردهای نوآورانه کامپیوتر است. طبق گزارش منتشر شده توسط تامز هاردور، قارچ استفاده شده روی برد با کمک میسیلیوم به شبکه ای از ریشه ها در زمین متصل میشود. میسیلیوم رسانا بوده و می تواند جایگزین قطعاتی مانند پردازنده و رم در مادربرد باشد.

اداماتزک رییس این آزمایشگاه طی مطالعه ای اعلام کرد امکان برقراری ارتباط بین قارچ ها از طریق سیگنال الکتریکی و به لطف میسیلیوم وجود دارد. میسیلیوم قادر است در این ارتباط ضمن حفظ حافظه، سیگنال های الکتریکی را دریافت و ارسال کند.

میسیلیوم در قارچ مشایه نورون ها در مغز عمل می کند‌. بدین ترتیب امکان تبدیل ارتباط داشتن یا نداشتن به صفر و یک در زبان باینری وجود دارد.

طبق گفته اداماتزک در صورت تحریک دو نقطه در میسیلیوم قارچ نخینه های قارچی را واردار به سرعت و دقت بیشتر کرد. کامپیوترهای ساخته شده از قارچ توانایی کامپیوترهای معمولی را ندارند. البته آنها مزایایی نیز خواهند داشت. به عنوان مثال تحمل خطا در آنها به دلیل خاصیت خودتولیدی بیشتر است. همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال