گردنبندی که با زیر نظر گرفتن صورت کاربر گفتار بی صدای او را تشخیص میدهد

محققان از فناوری جدید اسپیچین در گردنبند استفاده کردند که می تواند زمزمه ها و جملات بی صدای کاربر خود را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دوربین برای زیر نظر گرفتن کاربر در این گردنبند استفاده شده و قادر است زمزمه های او را تشخیص دهد. پروفسور چنگ ژانگ […]

محققان از فناوری جدید اسپیچین در گردنبند استفاده کردند که می تواند زمزمه ها و جملات بی صدای کاربر خود را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دوربین برای زیر نظر گرفتن کاربر در این گردنبند استفاده شده و قادر است زمزمه های او را تشخیص دهد. پروفسور چنگ ژانگ و رویدونگ ژانگ دانشجوی دکترا از دانشگاه کرنل توسعه این گردنبند را برعهده داشتند. طرح اولیه این گردنبند از نک فیس پیش از این رونمایی شده بود و تنها قادر به زیر نظر گرفتن حالات صورت کاربر بوده است. این گردنبند میتواند زمانی که کاربر در جلسه کاری یا در محیطی مانند کتابخانه حضور دارد و باید سکوت را رعایت کند امکان استفاده از دستیار هوشمند صوتی را برای وی فراهم می‌کند.

فناوری اسپیچین به همراه یک دوربین فروسرخ در این گردنبند استفاده شده همچنین یک ریزپردازنده، ماژول بلوتوث و باتری نیز وجود دارد که هر کدام از آنها عملکرد جداگانه ای درتشخیص سکوت کاربرد خواهد داشت.

الگوریتم های مبتنی بر یادگیری ماشینی حرکات چانه کاربر را زیر نظر گرفته و آن را تشخیص می دهد. سپس این دستورات شناسایی شده را به گوشی هوشمند منتقل میکند. برای آزمایش این سیستم از حرکات ۲۰ داوطلب و آموزش عبارات مشهور در سکوت استفاده شد. در این گردنبند دقت تشخیص گفتار در زبان انگلیسی ۹۵ درصد بوده و دقت آن در زبان چینی 91.6 درصد بوده است. البته در زمان راه رفتن این اعداد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود. علاوه بر استفاده از این فناوری در مکان هایی که باید سکوت رعایت شود یا در محیط های پر سر و صدا که شنیدن صدای کاربر توسط گوشی هوشمند مشکل است و افراد بدون قدرت گفتاری نیز می‌توانند از این گردنبند استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال