بلک‎بری به زودی یک تبلت جدید اندرویدی تولید می‎کند

مدیرعامل بلک‎بری آقای جان چن از طریق یک کنفرانس مطبوعاتی با تحلیل‎گران گفتگو و گزارش درآمد سه‎ماهه‎ی پایانی سال گذشته‎ی میلادی این شرکت را اعلام کرد. بلک‎بری میزان سود را بر پایه‎ی یک مقدار قابل تنظیم 4 سنت به ازای هر سهم گزارش داد. او طی صحبت با تحلیل‎گران نشریه‎ی وال‎استریت جورنال اعلام کرد که بلک‎بری […]

مدیرعامل بلک‎بری آقای جان چن از طریق یک کنفرانس مطبوعاتی با تحلیل‎گران گفتگو و گزارش درآمد سه‎ماهه‎ی پایانی سال گذشته‎ی میلادی این شرکت را اعلام کرد. بلک‎بری میزان سود را بر پایه‎ی یک مقدار قابل تنظیم 4 سنت به ازای هر سهم گزارش داد. او طی صحبت با تحلیل‎گران نشریه‎ی وال‎استریت جورنال اعلام کرد که بلک‎بری در فاز دوم طرح مجوزدهی خود قرار گرفته است. او اشاره کرد که یکی از شرکت‎های همکار بلک‎بری بسیار به ساخت یک تبلت‎ اندرویدی علاقه نشان داده است و در نتیجه “به زودی شاهد رونمایی از یک تبلت با برند بلک‎بری” خواهیم بود.

شرکتی که علاقه به ساخت این دستگاه دارد یکی از سه شرکتی است که حال مجوز ساخت گوشی‎های بلک‎بری را دریافت کرده‎اند. این سه شرکت شامل شرکت چینی TLC، هندی Optiemus و شرکت PT BB Merah Putih در اندونزی می‎شود. آقای چن اعلام نکرد که کدام یک از این شرکت‎ها این تبلت را خواهند ساخت، اما اگر این تبلت تولید شود، این تبلت محصول نرم‎افزاری بلک‎بری را به کار خواهد کرد.

BlackBerry PlayBook تنها تبلتی است که نام بلک‎بری را تا به حال بر خود دیده است. این تبلت که در سال 2011 به بازار آمد از سیستم‎عامل QNX استفاده می‎کرد که بعدا به BlackBerry 10 تغییر شکل یافت. با آن‎که این سیستم‎عامل با نقدهای مثبتی همراه شد اما بلک‎بری این تبلت را بدون یک اپلیکیشن تقویم ارائه کرد و برای استفاده از گوشی بلک‎بری و BlackBerry Bridge نیاز به ایمیل بود. نبود این قابلیت‎ها برای شرکتی که به خاطر کلاینت ایمیل خود در گوشی‎هایش شهرت دارد، جای تعجب زیادی دارد.

سخنان مدیرعامل بلک‎بری در این کنفرانس به شرح زیر است “یکی از شرکت‎های همکار ما نسبت به ساخت یک تبلت اندرویدی بسیار هیجان‎زده است، و بنابراین آن‎ها از ما خواسته‎اند حقوق لازم برای انجام این کار را در اختیارشان قرار دهیم. من علاقه‎ی خودم نسبت به این ماجرا را ابزار می‎دارم چون قصد دارم برای هر تبلتی که آن‎ها عرضه می‎کنند حق امتیاز تهیه کنم. من از اظهارنظر بیشتر خودداری می‎کنیم و قضیه تنها این نیست، ما بایستی این تبلت را از نظر عملکرد بهترین کنیم و کارهای زیادی با آن انجام دهیم، بنابراین انجام این کار 100% حتمی نیست ولی یکی از شرکای تجاری ما و بلک‎بری تنها یک حق امتیاز دریافت خواهد کرد ولی این تبلت از محصول نرم‎افزاری ما استفاده و ما مدیریت محصول و QA را انجام می‎دهیم.”

شما می‎توانید تصور کنید که مدیرعامل قبلی بلک‎بری یعنی Thorsten Heins در میان افرادی قرار می‎گیرد که از احتمال محقق شدن این خبر متعجب زده می‎شود. او در آوریل سال 2013 اعلام کرده بود که در طی 5 سال آینده تبلت‎ها به تاریخ خواهند پیوست.

تصاویر زیر مربوط به تنها تبلت بلک‎بری یعنی BlackBerry PlayBook است

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال