اپلیکیشن جدید پژوهشگران آمریکایی با معاینه چشم آلزایمر را تشخیص میدهد

محققان برای تشخیص آلزایمر از طریق چشم کاربر از نوعی اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن طراحی شده توسط پژوهشگران آمریکایی می تواند آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌های عصبی را از طریق معاینه چشم کاربر تشخیص دهد. این محققان از دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا از اپلیکیشن […]

محققان برای تشخیص آلزایمر از طریق چشم کاربر از نوعی اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن طراحی شده توسط پژوهشگران آمریکایی می تواند آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌های عصبی را از طریق معاینه چشم کاربر تشخیص دهد. این محققان از دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا از اپلیکیشن تلفن همراه برای تشخیص بیماری های عصبی کاربر و اختلالاتی مانند کم توجهی، بیش فعالی، اسکیزوفرنی و پارکینسون بهره گرفتند.

کالین بری از محققان این پروژه می‌گوید: در آینده و پس از بررسی های بیشتر میتوان از این فناوری برای تشخیص و غربالگری عصبی در محیط های بالینی و خانه ها استفاده کرد. همچنین استفاده از آن امکان بررسی های بهتر از طریق تلفن های همراه هوشمند و همچنین نظارت بر مشکلات سلامتی احتمالی را به وجود می آورد.

با استفاده از دو دوربین جلو تلفن های همراه هوشمند در این اپلیکیشن و همچنین با کمک دوربین مادون قرمز فناوری های مربوط به تشخیص چهره مانند فیس آیدی می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد. استفاده از این دوربین های سلفی برای تشخیص مردمک چشم از عنبیه خواهند بود. به گفته محققان با استفاده از اپلیکیشن می توان واکنش مردمک چشم را مشاهده کرد. در حالت عادی بررسی واکنش مردمک تنها از طریق استفاده از تجهیزات پزشکی تخصصی و پرهزینه امکان پذیر است. در حالی که این اپلیکیشن در عین دقت بالا می تواند جایگزینی کم هزینه محسوب شود. اریک گرانهولم پژوهشگر دیگر می‌گوید: با استفاده از اپلیکیشن آزمایش واکنش مردمک چشم کم تهاجمی و ارزان خواهد بود و با کمک آن می توان بیماری هایی مانند آلزایمر را تشخیص داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال