دستگاه جدیدی که می‌تواند آزمایش ویروس کرونا را با دقت ۱۰۰ درصد انجام دهد

محققان آزمایش جدیدی را با هدف تشخیص ۱۰۰ درصدی کرونا ویروس از نوع حاد تنفسی 2 توسعه دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه دوک دستگاهی ابداع کردند که می‌تواند طی یک آزمایش و با دقت صد درصد احتمال آلودگی به کرونا ویروس و سندروم حاد تنفسی پیشین را تشخیص دهد. […]

محققان آزمایش جدیدی را با هدف تشخیص ۱۰۰ درصدی کرونا ویروس از نوع حاد تنفسی 2 توسعه دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه دوک دستگاهی ابداع کردند که می‌تواند طی یک آزمایش و با دقت صد درصد احتمال آلودگی به کرونا ویروس و سندروم حاد تنفسی پیشین را تشخیص دهد. این دستگاه به اندازه یک تبلت بوده و قابلیت تشخیص چندین آنتی بادی و ویروس کووید ۱۹ را خواهد داشت.

 تشخیص این دستگاه به حدی است که می تواند آنتی بادی های تولید شده در رابطه با کرونا ویروس سندروم حاد و چهار کرونا ویروس دیگر را با دقت ۱۰۰ درصد از یکدیگر تشخیص دهد. این محققان تلاش دارند تا با بهبود کارایی دستگاه قابلیت پیش بینی شدت عفونت کووید ۱۹ و یا میزان مصونیت فرد در برابر انواع جشن یافته ویروس را نیز به آن اضافه کنند.

آغاز تحقیقات برای ساخت این دستگاه از شش سال پیش و در زمان شیوع ابولا انجام گرفت و پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی در مورد همه گیری کرونا ویروس آزمایش آن شروع شده است. آشوتوش چیلکوتی، محقق این مطالعه گفته است: D4 یک پوشش برس پلیمری از نوع نچسب است که می‌تواند از اتصال مواردی غیر از نشانگرهای زیستی به اسلاید آزمایش در هنگام خیس بودن جلوگیری کند. به همین دلیل این دستگاه می‌تواند کمترین میزان از ویروس را تشخیص دهد. همچنین نتیجه آزمایش با استفاده از تنها یک قطره خون و یک قطره روانساز بیومولکولی و در عرض تنها چند دقیقه انجام می گیرد و نتیجه آن را می توان از طریق یک دستگاه ردیاب به اندازه یک آیپد مشاهده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال