کشف جدیدی که می تواند به کاهش وزن و حفظ آن کمک کند

به گفته دانشمندان کشف جدید کمک می کند تا با تغییر مسیرهای اصلی درون مغز علاوه بر کاهش وزن، بتوان آن را حفظ کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همه افرادی که کاهش وزن داشته اند برای استمرار آن با مشکلاتی مواجه هستند. برخی عوامل هورمونی و متابولیک بهمراه عوامل عصبی باعث […]

به گفته دانشمندان کشف جدید کمک می کند تا با تغییر مسیرهای اصلی درون مغز علاوه بر کاهش وزن، بتوان آن را حفظ کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همه افرادی که کاهش وزن داشته اند برای استمرار آن با مشکلاتی مواجه هستند. برخی عوامل هورمونی و متابولیک بهمراه عوامل عصبی باعث تنظیم وزن بدن می‌شوند. بنابراین پایین ماندن وزن بدن بیش از آنکه به اراده بستگی داشته باشد یک موضوع زیست شناسی محسوب میشود.

از جمله های منفی کاهش وزن برگشت آن است. بطوری که افراد پس از گذشت دوسال نیمی از وزن کاهش یافته را بدست می آورند. همچنین این موضوع در ۸۰ درصد افراد پس از ۵ سال اتفاق می افتد.

پژوهشگران موسسه تحقیقات متابولیسم ماکس پلانک بهمراه دانشکده پزشکی هاروارد توانستند مسیرهای عصبی جدیدی را در هنگام رژیم گرفتن در مغز شناسایی کنند. این مسیرها می توانند سیگنال های قوی تری را به اعصاب واسطه های گرسنگی برسانند. محققان قصد دارند با مهار این سیگنال ها به ایجاد درمان های جدید برای کاهش وزن و حفظ آن کمک کنند.

برادفورد لاول، از نویسندگان این مطالعه می گوید: در این مطالعه درک روش کنترل گرسنگی و سیم کشی های عصبی مربوط به آن افزایش خواهد یافت. پیش از این مجموعه ای نورون های بالادست کلیدی کشف شده بودند. آنها می توانستند بصورت فیزیکی روی نورون های گرسنگی تاثیر گذاشته و آنها را تحریک کنند. در مطالعه اخیر مشخص شد در بین این دو نورون انتقال دهنده عصبی فیزیکی وجود دارد که در اثر رژیم غذایی و کاهش وزن طی فرایندی افزایش یافته و در نهایت به ایجاد گرسنگی مفرط برای طولانی مدت می انجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال