آنزیم جدیدی که می تواند مشکل زباله های پلاستیکی را حل کند

پژوهشگران برای حل مشکل آلودگی و زباله های پلاستیکی برای همیشه از راه حل جدیدی استفاده کردند. آنها برای تجزیه پلاستیک ها از نوعی آنزیم برای حل این مشکل بهره گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه تگزاس با هدف حل یک مشکل بزرگ زیست محیطی از آنزیم  مخصوصی استفاده […]

پژوهشگران برای حل مشکل آلودگی و زباله های پلاستیکی برای همیشه از راه حل جدیدی استفاده کردند. آنها برای تجزیه پلاستیک ها از نوعی آنزیم برای حل این مشکل بهره گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه تگزاس با هدف حل یک مشکل بزرگ زیست محیطی از آنزیم  مخصوصی استفاده کردند. این آنزیم ها قرار است علاوه بر بازیافت پلاستیک ها و استفاده مجدد از آن در صنایع مختلف اثرات زیست محیطی را نیز به شدت کاهش دهند.

هال آلپر از دانشکده شیمی دانشگاه تگزاس در این مورد می گوید: این فرآیند پیشرو برای استفاده و عملی شدن امکانات نامحدودی در صنایع مختلف خواهد داشت. همچنین این فرصت را برای شرکت‌های مختلف فراهم خواهد کرد تا علاوه بر مدیریت زباله بازیافت آن را نیز انجام دهند. رویکردهای مربوط به آنزیمهای پایدار امکان ایجاد یک اقتصاد پلاستیکی دور را فراهم می کند.

در این پروژه تلاش شده است تا بتوان تجزیه پلی اتیلن ترفتالات را در راس امور قرار داد. زیرا این پلیمر در ۱۲ درصد از زباله های کل جهان وجود دارد و تمامی ظروف بسته بندی، بطری های نوشابه، الیاف و منسوجات خاص نیز از آن تهیه می شود. به همین دلیل آنزیم مورد نظر می‌تواند روی این ماده تمرکز کند. به طوری که امکان تجزیه این مواد در کمتر از ۲۴ ساعت وجود دارد.

 پس از آزمایش موفقیت‌آمیز این آنزیم اکنون محققان به دنبال افزایش تولید آنزیم هستند تا آن را در صنایع و محیط مورد استفاده قرار دهند. در حالی که این پلاستیک ها به دلیل عمر بالا و تجزیه طولانی در تمام نقاط جهان از جمله ریه انسان ها نیز یافت می شوند، محققان به دنبال استفاده مجدد از آن و یا تبدیل پلاستیک ها به روغن های مفید هستند. البته هنوز راه حل جدیدی در این مورد کشف نشده است. در هر صورت بهترین راه برای کاهش زباله های پلاستیکی همان بازیافت است که در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از کل پلاستیک های جهان بازیافت می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال