قابلیت جدید آرشیو اندروید با هدف آزادسازی فضای دستگاه توسعه داده می شود

گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی برای اندروید ارائه کند که طبق آن کاربران می‌توانند با آرشیو کردن برخی برنامه ها فضای دستگاه را آزادسازی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قابلیت آرشیو کاربران می‌توانند تنها جزئی از برنامه ها را حذف کرده و بدین ترتیب حجم آنها را تا ۶۰ درصد […]

گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی برای اندروید ارائه کند که طبق آن کاربران می‌توانند با آرشیو کردن برخی برنامه ها فضای دستگاه را آزادسازی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قابلیت آرشیو کاربران می‌توانند تنها جزئی از برنامه ها را حذف کرده و بدین ترتیب حجم آنها را تا ۶۰ درصد کاهش دهند. این قابلیت جدید سیستم عامل اندروید برای آرشیو برنامه ها ارائه می شود. به گفته گوگل در وبلاگ خود، این قابلیت با ایجاد فایل های APK که همان APK آرشیوی اندروید نامیده می شود آنها را به فایلهای بسیار کوچک و اطلاعات فشرده تبدیل می کند.

در زمان بازیابی نیز مجدداً فایل ها به اندازه اولیه برمیگردد. از طرفی توسعه دهندگان نیز می توانند قابلیت آرشیو Bundletool 1.10 را در اختیار داشته باشند. به گفته گوگل زمان عرضه عمومی آن در سال جاری خواهد بود و ممکن است تا زمان عرضه عمومی این قابلیت به درستی کار نکند.

هنوز مشخص نیست این قابلیت چگونه روی اندروید عرضه خواهد شد اما احتمال می رود همانند ویژگی Uninstall یا نگه داشتن آیکون برنامه بتوان به آن دسترسی پیدا کرد. کاربرانی که تعداد زیادی اپلیکیشن بلااستفاده دارند می‌توانند با این قابلیت بدون حذف برنامه از روی دستگاه فضای گوشی خود را آزاد کنند. بدین ترتیب بدون نیاز به حذف و نصب برنامه ها می توان به فضای بیشتری در گوشی دسترسی پیدا کرد. همچنین بازیابی اپلیکیشن ها نیز راحت تر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال