نسل جدید پردازنده های سرور AMD با نام EPYC بر پایه معماری Zen 3 و Zen 4

شرکت AMD پردازنده های نسل جدید سرور به نام های EPYC Milan و EPYC genoa را با معماری Zen 3 و Zen 4 ارائه خواهد کرد. پیش از این، AMD از پردازنده‌های EPYC Rome مبتنی بر معماری Zen 2 در سرور استفاده میکرده است. اکنون با نسل جدید پردازنده ها ، بازدهی و ارزش خرید […]

شرکت AMD پردازنده های نسل جدید سرور به نام های EPYC Milan و EPYC genoa را با معماری Zen 3 و Zen 4 ارائه خواهد کرد. پیش از این، AMD از پردازنده‌های EPYC Rome مبتنی بر معماری Zen 2 در سرور استفاده میکرده است. اکنون با نسل جدید پردازنده ها ، بازدهی و ارزش خرید بالایی را در پردازنده های سرور خود بوجود آورده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، AMD در کنفرانس انجمن مشاوران ، اطلاعاتی را در مورد نسل جدید پردازنده های سرور با کارشناسان این حوزه در میان گذاشت. به گفته این شرکت ، تراشه های پردازنده سرور Milan این شرکت در سال 2020 ارائه خواهد شد. و دو سال دیگر تراشه های genoa به بازار خواهد آمد.

از مشخصات اصلی تراشه های سری اپیک میلان میتوان به استفاده از معماری هسته‌ی Zen 3 است که با فناوری ساخت ارتقایافته 7 نانومتری کار میکند. بطور کلی این پردازنده ها کارایی بهتری نسبت به هر وات توان مصرفی و همچنین بهبود در سطح عملکرد کلی خواهند داشت. AMD گفته است که تراشه های 7 نانومتری عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های ۱۰ نانومتری Ice Lake-SP Xeon اینتل دارند. تراشه های جدید با معماری جدید هسته‌ی Zen 3، همچنان با سوکت SP3 سازگار بوده، از حافظه‌های DDR4 و استاندارد ارتباطی نسل چهارم PCIe پشتیبانی کرده و با ۶۴ هسته و دو برابر رشته پردازشی (۱۲۸ ترد) عرضه خواهند شد. توان حرارتی این تراشه مابین 120تا 225 وات خواهد بود که مشابه تراشه Rome می باشد.

از ویژگی جالب این معماری استفاده از ۳۲ مگابایت حافظه‌ی کش اشتراکی به ازای هر Die می باشد و تمامی هسته ها به این 32 مگابایت حافظه کش دسترسی دارند.

تراشه های EPYC Genoa نیز که از معماری Zen 4 بهره میبرد با فناوری ساخت پسا هفت نانومتری AMD تولید خواهد شد . البته تولید این قطعات به دو سال آینده موکول شده است. اما AMD در خلال توضیحات خود در مورد این تراشه گفته است که پردازنده‌های سرور EPYC Genoa با سوکت جدیدی به نام SP5 کار خواهند کرد. و از نسل جدید حافظه‌های DDR5 پشتیبانی خواهند کرد. احتمالا تا زمان عرضه این تراشه سخت افزارهای جدیدی نیز به بازار عرضه خواهد شد. با تلاش این شرکت بنظر میرسد که AMD توانسته است بخش عظیمی از بازار این حوزه را از آن خود کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال