ایده جدید یک استارتاپ برای تولید الماس از کربن داخل اتمسفر

یک شرکت تولیدکننده الماس قصد دارد الماس های خود را با استفاده از کربن داخل اتمسفر تولید کند. بدین ترتیب می‌تواند با گرمایش جهانی نیز به نوعی مقابله کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ اتر Aether با جذب ۱۸ میلیون دلار سرمایه از شرکت هلنا با هدف حل مشکلات جهانی قصد […]

یک شرکت تولیدکننده الماس قصد دارد الماس های خود را با استفاده از کربن داخل اتمسفر تولید کند. بدین ترتیب می‌تواند با گرمایش جهانی نیز به نوعی مقابله کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ اتر Aether با جذب ۱۸ میلیون دلار سرمایه از شرکت هلنا با هدف حل مشکلات جهانی قصد دارد نوعی الماس مصنوعی تولید کند که علاوه بر سازگاری بیشتر با طبیعت به نوعی با گرمایش جهانی نیز مقابل خواهد کرد. البته هم اکنون شرکت های دیگری نیز در ساخت تولیدات خود از کربن دی اکسید اتمسفر استفاده می کنند. شرکت اتر قصد دارد برای ساخت هر قیراط الماس حدود ۲۰ تن کربن دی اکسید را از اتمسفر جمع‌آوری کند.

شرکت اتر از ابتدا با هدف استفاده از کربن دی اکسید اتمسفر بنیان‌گذاری شده بود. رایان شرمن مدیر عامل این شرکت با کمک دنیل دنیل ووجنو هم بنیانگذار اتر با مطالعه روش های استخراج کربن از هوا و تولید الماس خاص این شرکت را تاسیس کردند. از طرفی هزینه استفاده از این فناوری بسیار گرانقیمت است. به طوری که تنها تعداد کمی از شرکت ها حاضرند به فناوری استخراج کربن از اتمسفر روی بیاورند.

 اتر نیز هم اکنون برای جذب کربن با شرکت کلایم ورکز Climeworks همکاری می‌کند. اما هنوز مشخص نیست برای این کار چه بودجه ای به کلایم ورکز پرداخت میکند. در هر صورت برای ساخت یک الماس میلیون دلاری یک تن کربن دی اکسید جذب شده مصرف می شود. البته الماس های ساخته شده توسط این شرکت بسیار نایاب بوده و هر کدام از آنها بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار فروخته می شود. استفاده از فناوری پاک در تولید آن نیز باعث افزایش قیمت آن شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال