نقشه جدید کیهان توزیع ماده تاریک را نشان می دهد

نقشه جدیدی که اخیرا توسط کیهان شناسان توسعه داده شده است توزیع ماده تاریک در کیهان را به تصویر می کشد. به گفته کیهان شناسان این دقیق ترین نقشه از ماده تاریک و چگونگی انبساط جهان است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده تاریک یکی از رازهای مهم کیهان محسوب میشود که […]

نقشه جدیدی که اخیرا توسط کیهان شناسان توسعه داده شده است توزیع ماده تاریک در کیهان را به تصویر می کشد. به گفته کیهان شناسان این دقیق ترین نقشه از ماده تاریک و چگونگی انبساط جهان است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده تاریک یکی از رازهای مهم کیهان محسوب میشود که دانشمندان از سالها پیش تاکنون به دنبال کشف آن هستند. محققان با استفاده از تلسکوپ کیهان شناسی آتاکاما موفق به ساخت یک نقشه کامل از ماده تاریک در کیهان شدند.

در این نقشه توزیع ماده تاریک در کیهان نمایش داده شده است که حدود یک چهارم کل آسمان را در بر میگیرد. همچنین این نقشه تاییدیه ای برای نظریه اینشتین در مورد رشد ساختارهای عظیم کیهانی و منحنی نور و چگونگی آن نیز محسوب میشود.

در این مطالعه بیش از ۱۶۰ پژوهشگر داده های مربوط به این تلسکوپ را مورد مطالعه قرار دادند. با وجودی که ماده تاریک ۸۵ درصد از جهان را به خود اختصاص داده است اما هنوز تشخیص آن بسیار دشوار است.

این ماده هیچ برهم کنشی با نور یا سایر تابش های الکترومغناطیسی ندارد. از این رو تنها با استفاده از گرانش می توان اطلاعاتی در مورد آن بدست آورد.

طبق داده های تیم ماموریت پلانک در سال ۲۰۱۳ ماده تاریک ۲۶.۸ درصد از کل ماده موجود در جهان را تشکیل می دهد. انرژی تاریک نیز ۶۸.۳ درصد از آن را شامل میشود. این دو ماده روی هم ۹۵ درصد از کل محتویات جهان را به خود اختصاص داده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال