حسگر جدیدی که می‌تواند با قرار گیری روی بازو عوامل زیستی بدن را اندازه گیری کند

یک شرکت فناوری حسگر جدیدی ساخته است که همانند یک آزمایشگاه کوچک با قرارگیری روی بازوی فرد میتواند کلیه عوامل زیستی بدن وی را اندازه گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از محصولات اصلی عرضه شده در نمایشگاه CES 2022 محصولات زیست فناوری یا بیوتکنولوژی پوشیدنی بوده است. شرکت ابوت […]

یک شرکت فناوری حسگر جدیدی ساخته است که همانند یک آزمایشگاه کوچک با قرارگیری روی بازوی فرد میتواند کلیه عوامل زیستی بدن وی را اندازه گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از محصولات اصلی عرضه شده در نمایشگاه CES 2022 محصولات زیست فناوری یا بیوتکنولوژی پوشیدنی بوده است. شرکت ابوت لیز Abbott Labs یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه است که یک حسگر جدید را برای نظارت بر عوامل زیستی بدن رونمایی کرده است. رابرت فورد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این حسگر را یک پیشنهاد عالی برای اطلاع از آنچه که در بدن افراد می گذرد می داند.

حسگر تولید شده توسط این شرکت به نام لینگو نوع جدیدی از حسگرهای پوشیدنی محسوب می شود که قادر است سطح گلوکز، کتون، لاکتات و الکل بدن را اندازه گیری کند. به گفته شرکت سازنده این حسگر به راحتی امکان درک متابولیسم انسان را دارد و علاوه بر پیشرفت در سلامت فرد عملکرد ورزشی وی نیز کنترل خواهد شد.

 از دیگر حسگرهای توسعه داده شده توسط این شرکت دستگاهی با قابلیت نظارت بر دیابت به نام فری استایل لیبر FreeStyle Libre است که با اندازه گیری دقیقه‌ای گلوکز در روز و شب با استفاده از این حسگر روی پوست در پشت بازو و یک اپلیکیشن موبایلی همانند یک آزمایشگاه همراه عمل می کند. به گفته فورد این حسگر پوشیدنی همانند به همراه داشتن یک آزمایشگاه است. به طوری که پس از مدتی استفاده از آن دیگر فراموش خواهید کرد که چیزی روی بازو چسبیده باشد. به گفته شرکت سازنده این حسگر یکی از مقرون به صرفه ترین و پرکاربردترین حسگرهای نظارت بر قند خون افراد محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال