حسگر جدیدی که خطر غرق شدن کودکان را هشدار می دهد

محققان برای جلوگیری از غرق شدن کودکان نوعی حسگر جدید توسعه دادند که می تواند در زمان خطر از طریق اپلیکیشن هشدار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از چین و کره جنوبی اپلیکیشن و حسگر جدیدی را برای جلوگیری از غرق شدن کودکان ابداع کردند. حسگر پارچه ای و قابل […]

محققان برای جلوگیری از غرق شدن کودکان نوعی حسگر جدید توسعه دادند که می تواند در زمان خطر از طریق اپلیکیشن هشدار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از چین و کره جنوبی اپلیکیشن و حسگر جدیدی را برای جلوگیری از غرق شدن کودکان ابداع کردند. حسگر پارچه ای و قابل تنفس در زمان خطر هشداری را به تلفن همراه ارسال میکند. در این نوآوری حرکات مفاصل و قسمت های مهم دیگر سیگنال هایی را ارسال می کند.

حسگرهای تشخیص حرکت در زیر آب پیش از این نیز وجود داشتند، اما حسگر جدید قادر است قابلیت تنفس را نیز ارائه کند‌. همچنین می تواند به دستگاههای هوشمند متصل شود و بصورت بی سیم از طریق اپلیکیشن هشدار دهد. به همین دلیل امکان استفاده از آن همراه با دستگاههای پوشیدنی مانند اپل واچ وجود دارد.

گروه پژوهشی سازنده این حسگر برای ساخت آن یک تکه پارچه پلی استر را در محلول اکسید گرافین و اسید هیدرویدیک قرار دادند. در این هنگام پارچه پوشش داده شده با اتصال به انگشت یک فرد و قرارگیری در زیر آب باعث ایجاد یک واکنش الکتریکی قابل اندازه گیری شد. این حسگر پس از ترکیب با یک منبع تغذیه و یک دستگاه جمع آوری داده به یک سیستم تشخیص حرکت هوشمند در زیر آب تبدیل شد. این سیستم می تواند بصورت بی سیم واکنش های الکتریکی را به اپلیکیشن تلفن همراه انتقال دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال