مطالعه جدید دانشمندان از انقراض ۹۰ درصدی آبزیان تا پایان قرن حاضر خبر میدهد

محققان کانادایی در یک مطالعه جدید می گویند در اثر انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان قرن حاضر ۹۰ درصد از گونه های دریایی دچار انقراض دسته جمعی خواهند شد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایج مطالعات جدید در مورد انقراض آبزیان هشدار داده است در صورتی که بشر انتشار گازهای گلخانه‌ای […]

محققان کانادایی در یک مطالعه جدید می گویند در اثر انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان قرن حاضر ۹۰ درصد از گونه های دریایی دچار انقراض دسته جمعی خواهند شد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایج مطالعات جدید در مورد انقراض آبزیان هشدار داده است در صورتی که بشر انتشار گازهای گلخانه‌ای را مهار نکند حدود ۹۰ درصد از گونه های دریایی با خطر انقراض تا پایان قرن حاضر روبه‌رو هستند. محققان دانشگاه دالهاوزی در کانادا با بررسی ۲۵ هزار گونه در عمق ۱۰۰ متری اقیانوس خطرات آب و هوایی را برای آنها بررسی کردند. آنها در این ارزیابی متوجه شدند در صورتی که انتشار گازهای گلخانه همچنان در سطوح بالا باقی بماند جمعیت این آبزیان تا سال ۲۱۰۰ به صفر میرسد. علاوه بر آن شاهد مرگ و انقراض دسته جمعی هزاران حیوان، گیاه تک یاخته، باکتری و کرومیست در اقیانوس ها خواهیم بود.

 تجزیه و تحلیل اخیر همچنین وضعیت بحرانی زندگی کوسه ها، پرتو ماهی ها و پستانداران را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که ۷۵ درصد از آنها تا سال ۲۱۰۰ دیگر در این سیاره حضور ندارند. تمامی گونه های در معرض تهدید در متنوع ترین اکوسیستم ها در جهان مانند خلیج تایلند، شمال استرالیا ،دریای سرخ، خلیج فارس، ساحل هند و دریای کارائیب زندگی می کنند.

طبق این تحقیق خطر انقراض بیشتر از همه شکارچیان برتر را در زنجیره غذایی تهدید می کند. تمرکز اصلی این دانشمندان روی گونه های حاضر در عمق بالاتر از اقیانوس بوده است. زیرا اثر افزایش دمای ناشی از تغییرات اقلیمی روی آنها بیشتر خواهد بود. همچنین گونه های بزرگ و با عمر طولانی آسیب پذیری بیشتری را خواهند داشت. به گفته دنیل بویس بوم شناس موسسه اقیانوس‌شناسی و محقق این مطالعه در صورتی که این پیش بینی تحقق یابد بسیاری از این موجودات دیگر در دریا وجود ندارند و حذف آنها در اکوسیستم می تواند باعث اختلال در زنجیره غذایی شود و عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال