فناوری جدیدی که می تواند جای ترمز کردن را در خودروها بگیرد

خودروسازی فورد قصد دارد از فناوری جدیدی در خودروها استفاده کند که طی آن سرعت وسایل نقلیه کاهش پیدا کرده و دیگر نیازی به ترمز کردن نباشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید خودروسازی فورد مربوط به کاهش خودکار سرعت خودرو در هنگام ورود به مناطق تعیین شده است. در این […]

خودروسازی فورد قصد دارد از فناوری جدیدی در خودروها استفاده کند که طی آن سرعت وسایل نقلیه کاهش پیدا کرده و دیگر نیازی به ترمز کردن نباشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید خودروسازی فورد مربوط به کاهش خودکار سرعت خودرو در هنگام ورود به مناطق تعیین شده است. در این طرح برای این فناوری یک حصار جغرافیایی تعریف خواهد شد که هنگام عبور از مرز آن ها باید پاسخ نرم افزاری برای کاهش سرعت ایجاد شود.

 فناوری فورد در این باره کمک می کند تا سرعت وسایل نقلیه متصل به اینترنت به صورت خودکار به این مناطق محدود شود. این مناطق می تواند شامل اطراف مدارس، بیمارستان ها و مراکز خرید و دارای عابر پیاده باشد. به گفته فورد این فناوری استفاده از علائم راهنمایی رانندگی برای سرعت مجاز را از بین خواهد برد و همچنین دیگر رانندگان به دلیل سرعت غیرمجاز جریمه نمی شوند.

 مایکل هوین از مدیران فورد می گوید: فناوری کاهش سرعت خودرو با قابلیت اتصال به اینترنت می‌تواند به آسان تر و ایمن شدن رانندگی روزمره کمک کند که در این صورت نه تنها برای راننده بلکه برای دیگران نیز مفید است. در حال حاضر آزمایش این فناوری در شهر کلن آلمان و بر روی یک خودروی تمام الکتریکی مدل E-Transit غول خودروسازی در حال آزمایش است.

 از طرفی حصار های جغرافیایی نیز در مناطق مختلف با سرعت مجاز ۳۰ کیلومتر در ساعت و یا ۵۰ کیلومتر در ساعت راه اندازی شده است. برای تحلیل و تجزیه تاثیر حصار جغرافیایی نیز از دو خودروی فورد پرو استفاده خواهد شد. در صورت ورود خودرو به منطقه دارای حصار جغرافیایی در زمینه محدودیت سرعت روی نمایشگر داشبورد اطلاعاتی ظاهر خواهد شد. این موضوع باعث کاهش سرعت خودرو به صورت خودکار و تطبیق آن با حصار جغرافیایی می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال