روشی جدید جهت تشخیص نارسایی قلبی

بیماری قلبی CHF نوعی نارسایی قلبی است که در آن قلب در زمینه پمپاز خون به سراسر بدن ضعیف شده و بیش تر در سن بالای 65 سال در افراد اتفاق می افتد. این بیماری در حال حاضر از طرق مختلفی تشخیص داده می شود. پرتونگاری اشعه ایکس، آزمایش‌های خون و سونوگرافی از جمله روش […]

بیماری قلبی CHF نوعی نارسایی قلبی است که در آن قلب در زمینه پمپاز خون به سراسر بدن ضعیف شده و بیش تر در سن بالای 65 سال در افراد اتفاق می افتد. این بیماری در حال حاضر از طرق مختلفی تشخیص داده می شود. پرتونگاری اشعه ایکس، آزمایش‌های خون و سونوگرافی از جمله روش های تشخیص این بیماری می باشند. رایج ترین روش در این رابطه، استفاده از سیگنال‌های الکتریکی قلب (ECG) برای تعیین تغییر در ضربان قلب طی چندین دقیقه یا حتی چندین اندازه‌گیری در طول روز است.

به تازگی روش جدیدی ابداع شده است که با بررسی داده‌های ECG حاصل از تنها یک ضربان قلب، سریعا CHF را تشخیص می دهد. این روش دارای محدودیت هایی نیز هست. محدودیت ها مربوط به تشخیص بیماری در مراحل خفیف تر می باشد چرا که تا به حال آزمایش ها مربوط به بیماران با مشکلات جدی بوده است و هنوز مشخص نیست که آیا این روش در رابطه با مراحل ابتدایی بیماری نیز موثر خواهد بود یا خیر. سباستین ماسارو از دانشگاه ساری انگلستان می‌گوید: ما مدل CNN را روی مجموعه‌ی بزرگی از داده‌ها که در آن افراد مبتلا به CHF و افراد سالم حضور داشتند، مورد آزمایش قرار دادیم. دقت مدل ما صددرصد بود: فقط با بررسی یک ضربان قلب، می‌توانیم مشخص کنیم که آیا فرد دچار نارسایی قلبی است یا نه. این مدل همچنین یکی از نخستین مدل‌های شناخته شده است که می‌تواند ویژگی‌های مورفولوژیکی ECG را که با شدت بیماری ارتباط دارند، شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پژوهشگران با دستاوردهای به دست آمده در این روش امیدوار به تولید گجت های پوشیدنی جهت ارزیابی سلامت افراد می باشند. آن ها مسیر طی شده در این زمینه را موثر دانسته و امیدوارند تا در آینده نزدیک موفق به تولید محصولات پوشیدنی ای شوند که در شرایط واقعی زندگی روزمره، سلامت افراد را ارزیابی کرده و نیاز آن ها را به مراجعه به پزشک و معاینه مداوم کاهش می دهد. آن ها در این رابطه می گویند: با افزایش دسترسی به دستگاه‌های پوشیدنی که داده‌های ECG را ثبت می‌کنند (مثلا ساعت‌های هوشمند)، شاید به‌زودی پیش‌بینی و تشخیص دقیق CHF ازطریق دستگاه‌هایی که افراد آن‌ها را در شرایط روزمره با خود همراه دارند، ممکن شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال