روشی جدید جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه

به تازگی روشی توسط محققان کشف شده است که می تواند مشخص کند که آیا بیماران با سرطان ریه نسبت به درمان شیمی درمانی واکنش مثبتی دارند یا خیر. تا به امروز از فرآیند “بافت‌شیمی ایمنی”(IHC) استفاده می شده است که فرآیندی است که در آن نمونه‌های بافت را آزمایش می‌کنند تا وجود پروتئینی موسوم […]

به تازگی روشی توسط محققان کشف شده است که می تواند مشخص کند که آیا بیماران با سرطان ریه نسبت به درمان شیمی درمانی واکنش مثبتی دارند یا خیر. تا به امروز از فرآیند “بافت‌شیمی ایمنی”(IHC) استفاده می شده است که فرآیندی است که در آن نمونه‌های بافت را آزمایش می‌کنند تا وجود پروتئینی موسوم به “لیگاند ۱ مرگ برنامه‌ریزی‌شده” (PD-L۱) مشخص شود. مشکل این روش آن است که زمان بر بوده و خود آن به عنوان یک روش تهاجمی در نظر گرفته می شود که ممکن است برای بیماران خطرناک باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، روش جدیدی که توسط “سازمان سرطان اروپا”(ESMO) شناخته شده است؛ روشی است که قابلیت شناسایی در بیماران تا 85 درصد را داشته و روشی ساده و برای بیماران نیز کم مشکل تر از روش های دیگر به شمار می رود. در این روش از یک بینی الکترونیکی استفاده می شود که با بررسی دم و بازدم افراد مواد شیمیایی موسوم به “ترکیبات آلی فرار”(VOCs) در آن ها شناسایی کرده و به پیش بینی واکنش افراد به درمان های شیمی درمانی کمک می کند. در این روش بیمار نفس عمیق کشیده، آن را 5 ثانیه درون ریه های خود نگه داشته و سپس خارج می کند. حسگرهای تعبیه شده در این بینی الکترونیکی، مولکول های موجود در تنفس بیماران را بررسی کرده و ترکیبات آلی را در آن ها شناسایی می کنند. این روش در کمتر از یک دقیقه انجام می شود و نتایج آن به صورت داده هایی آنلاین در اختیار بیماران قرار می گیرد.

“ریان دی وریس”(Rianne de Vries)، دانشجوی مقطع دکتری “دانشگاه آمستردام” (UvA) هلند و نویسنده ارشد این پژوهش در این رابطه می گوید: فرضیه ما این بود که شاید تحلیل تنفس بیماران با استفاده از بینی الکترونیکی بتواند یک جایگزین غیرتهاجمی و سریع برای استانداردهای کنونی تشخیص باشد و به پزشکان امکان دهد تا ایمنی‌درمانی را برای درمان بیمارانی که واکنش مثبتی به آن ندارند، به کار نبرند. همچنین دکتر “میرته مولر”(Mirte Muller)، پژوهشگر “موسسه سرطان هلند”(NKI) گفت: بینی الکترونیکی نسبت به فناوری‌های پزشکی، آزمایش‌های تشخیصی و زیست‌نشانگرهای دیگر، هزینه کمتری دارد. این فناوری می‌تواند امکان یک آزمایش غیرتهاجمی و سریع را فراهم کند و بازخوردهای لازم را در چند ثانیه ارائه دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال