قاره تازه کشف شده ای با نام آدریای بزرگ

کشف قاره ای در جنوب اروپا، محققان را به شگفتی آورده است. این قاره که قرن ها پیش از شمال آفریقا جدا شده است، اکنون در حال پدیدار شدن در سطح زمین است و زمین شناسان نام آن را آدریای بزرگ گذاشته اند. این قاره بیش از 200 میلیون سال قبل از افریقا جدا شده […]

کشف قاره ای در جنوب اروپا، محققان را به شگفتی آورده است. این قاره که قرن ها پیش از شمال آفریقا جدا شده است، اکنون در حال پدیدار شدن در سطح زمین است و زمین شناسان نام آن را آدریای بزرگ گذاشته اند. این قاره بیش از 200 میلیون سال قبل از افریقا جدا شده و تنها بخش باقی مانده از این قاره باریکه ای است که در دریای آدریاتیک از تورین تا انتهای ایتالیا کشیده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، به گفته «دو ون هینزبرگن» استاد دانشگاه اوترخت، آتلانتیس بر روی این قاره قرار دارد و تکامل رشته کوه های این قاره خبر از پدیدار شدن آن بر روی سطح زمین می دهد. هینزبرگن در این باره می گوید: این واقعا عجیب است. در این منطقه همه چیز خمیده، شکسته و متراکم است. به عنوان مثال هیمالیا در مقایسه با این منطقه ساختار بسیار ساده ای دارد. به طور کلی به دلیل مدفون بودن این قاره به مدت طولانی در زیر آب، رسوبات صخره هایی را به وجو آورده اند که شبیه به کوه ها به نظر می آیند. مرجان ها و رسوبات و حرکت صفحه های تکتونیک در زیر یکدیگر باعث شده است تا این منظره کوه مانند ایجاد شود.

این پژوهش که در ژورنال Gondwana Research منتشر شده است نشان می دهد که حرکت صفحه های تکتونیک در زیر یکدیگر مبنای تشکیل اقیانوس ها و قاره ها هستند اما در نزدیکی دریای مدیترانه، ترکیه و قاره تازه کشف شده این اتفاق نیفتاده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال