توربین بادی شخصی که می تواند وسایل الکتریکی را شارژ کند

استارت آپ Aurea Technologies از کانادا نوعی توربین بادی تا شدنی و قابل حمل توسعه داده که می تواند به عنوان یک وسیله شخصی دیگر وسایل الکترونیکی را شارژ کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارت آپ کانادایی به نام Aurea Technologies یک توربین بادی ۳ پوندی و ۴۳ واتی طراحی […]

استارت آپ Aurea Technologies از کانادا نوعی توربین بادی تا شدنی و قابل حمل توسعه داده که می تواند به عنوان یک وسیله شخصی دیگر وسایل الکترونیکی را شارژ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارت آپ کانادایی به نام Aurea Technologies یک توربین بادی ۳ پوندی و ۴۳ واتی طراحی کرده که می تواند وسایل الکترونیکی شخصی پرکاربرد را شارژ کند. مدیر عامل این شرکت به نام کت آدالای در مورد این توربین بادی گفته است: هدف ما از تولید آن تامین انرژی پاک است. توربین شاین اولین دستگاه مربوط به تجهیزات انرژی تجدید پذیر است که قادر است به صورت تاشدنی و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد اصلی توربین شاین مانند دیگر توربین‌های بادی بوده با این تفاوت که اندازه آن بسیار کوچکتر است و برای مصارف شخصی طراحی شده است. انرژی تولید شده توسط این توربین قادر است دستگاه هایی مانند تلفن همراه، تبلت، چراغ قوه و دوربین را شارژ کند. همچنین عملکرد خود را در تمامی شرایط مختلف آب و هوایی حفظ خواهد کرد. ظرفیت باتری این توربین قادر است تا چهار بار یک تلفن همراه را به طور کامل شارژ کند. همچنین اندازه آن به حدی است که کاربر می تواند آن را همانند دیگر وسایل شخصی خود در کوله پشتی حمل کند.

استارت آپ Aurea Technologies برای ساخت چنین دستگاهی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است. از طرفی توربین بادی ساخته شده باید بسیار کم حجم باشد و علاوه بر آن عملکرد مناسبی نیز داشته باشد تا بتواند انرژی زیاد تولید کند.

با توجه به رابطه مکعبی باد با نیرو و با توجه به دو برابر شدن سرعت باد میزان خروجی نیرو نیز در این دستگاه دو برابر خواهد شد. بدین ترتیب شاین دستگاهی خواهد بود که می‌تواند با توجه به وزن کم بیشترین انرژی را با استفاده از فناوری پیشرفته و سرعت باد تامین کند. شرکت تولید کننده این توربین قیمت اولیه آن را ۲۴۰ دلار عنوان کرده و قرار است به مرحله تولید انبوه برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال