تکه ای از یک شمشیر مربوط به دوره وایکینگ ها در نروژ کشف شد

یک تکه از شمشیر پر نقش و نگار که به دوره وایکینگ ها تعلق دارد توسط جویندگان گنج در نروژ کشف شد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شمشیر قدیمی به صورت دو تکه جدا از یکدیگر کشف شدند که به نظر می رسد حدود 1200 سال از یکدیگر جدا بوده اند. یک […]

یک تکه از شمشیر پر نقش و نگار که به دوره وایکینگ ها تعلق دارد توسط جویندگان گنج در نروژ کشف شد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شمشیر قدیمی به صورت دو تکه جدا از یکدیگر کشف شدند که به نظر می رسد حدود 1200 سال از یکدیگر جدا بوده اند. یک تکه از آن در مزرعه ای واقع در شهر استاوانگر و در حدود یک سال پیش به وسیله یک فلزیاب کشف شد. تکه دوم نیز در بهار امسال در همان نزدیکی پیدا شده است. باستان شناسان پس از بررسی این شمشیر متوجه شدند هر دو این تکه ها به یک شمشیر تعلق داشته به دوران وایکینگ ها مربوط می شود.

زانت گلورستاد، استاد باستان شناس دانشگاه اسلو در مورد این شمشیر می گوید: این شمشیر کمیاب تنها در بخش‌هایی مانند اسکاندیناوی اروپای غربی و شرقی پیدا میشود. دو تکه کشف شده نیز هر دو مربوط به دسته یک شمشیر است که روی آن کنده کاری های پیچیده ای انجام شد و با طلا و نقره تزیین شده اند. به گفته گلورستاد کنده کاری های روی شمشیر نشان می دهد که این شمشیر حدود ۸۰۰ سال پس از میلاد در امپراتوری هایی مانند فرانسه و انگلستان ساخته شده است. پیش از این نیز حدود سه هزار شمشیر مربوط به وایکینگ ها در نروژ کشف شده بود اما از بین آن‌ها تنها ۲۰ شمشیر چنین ویژگی هایی داشته اند.

موسسه هنر شیکاگو در مورد شمشیر های مربوط به دوره وایکینگ ها می گوید در برخی موارد آنها نام خود را روی شمشیر ها حک می‌کردند. در صورت وجود تیغه شمشیر نیز می توانستیم مالک آن را بدانیم. نکته مهم در مورد این منطقه از نروژ کشف یک قبر ملکه وایکینگ ثروتمند در سال ۱۸۸۳ بوده است که به نظر می رسد در دوران وایکینگ ها این منطقه اهمیت ویژه ای داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال