قرصی که پیری را معکوس می کند!

دانشمندانی از دانشکده پزشکی هاروارد مدعی شدند ترکیباتی شیمیایی جدیدی را کشف کرده اند که می تواند پیری را معکوس کند. آنها قصد دارند. این ترکیبات را به صورت قرص ارائه کنند تا بتوان از طریق آن روند پیری را معکوس کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید دانشمندان دانشکده هاروارد […]

دانشمندانی از دانشکده پزشکی هاروارد مدعی شدند ترکیباتی شیمیایی جدیدی را کشف کرده اند که می تواند پیری را معکوس کند. آنها قصد دارند. این ترکیبات را به صورت قرص ارائه کنند تا بتوان از طریق آن روند پیری را معکوس کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید دانشمندان دانشکده هاروارد نشان می دهد نوعی ترکیبات شیمیایی وجود دارد که می تواند جوانی را به سلول ها بازگرداند. بدین ترتیب می توان به درمان های معکوس کننده پیری امیدوار کند که بسیار بهتر از ژن درمانی است.

اگر چه ژنوم شامل تمام داده های ژنتیکی در ساخت یک ارگانیسم است اما تصویر کاملی ارائه نمیکند. در بالای آن اپی ژنوم به عنوان لایه دیگری از اطلاعات وجود دارد که وظیفه آن دستور به سلول های گوناگون و بیان ژن های مورد نظر برای حیات آن سلول است.

محققان هاروارد پیش از این توانسته بودند بطور موثر اپی ژنوم را دوباره برنامه ریزی کنند. به طوری به طور موثر امکان معکوس کردن پیری بوجود آمد. اما ژن درمانی روشی بسیار گرانقیمت و دشوار است. به همین دلیل مواد شیمیایی جدیدی که همان کارکرد را داشته باشد ساخته شد.

در آزمایش های انجام گرفته روی انواع سلول، ۶ نوع ترکیب شیمیایی شناسایی شد که می توانند سلول ها را به حالت های جوانی برگردانند. نکته مهم در مورد این ترکیبات تاثیر زودهنگام آن بود. زیرا معکوس کردن پیری در کمتر از یک هفته پس از آزمایش رخ داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال