معرفی زودهنگام اندروید ۱۶

تغییر احتمالی در جدول زمانی عرضه نسخه‌های اندروید 16

شرکت گوگل به طور سنتی در هر سال نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اندروید را منتشر می‌کند و این نسخه‌ها معمولاً بین ماه‌های اوت تا نوامبر عرضه می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که این روال با نسخه شانزدهم اندروید در حال تغییر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در حالی که نسخه پانزدهم […]

شرکت گوگل به طور سنتی در هر سال نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اندروید را منتشر می‌کند و این نسخه‌ها معمولاً بین ماه‌های اوت تا نوامبر عرضه می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که این روال با نسخه شانزدهم اندروید در حال تغییر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در حالی که نسخه پانزدهم اندروید قرار است در تاریخ ۱۵ اکتبر برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر شود، شواهد نشان می‌دهد که گوگل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه شانزدهم اندروید در بازه زمانی بسیار زودتری یعنی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن سال آینده است.

این تغییر در برنامه‌ریزی گوگل، نشان‌دهنده یک تحول قابل توجه در استراتژی این شرکت است. پیش از این نیز، گوگل در سال جاری رویداد معرفی محصولات سخت‌افزاری خود را از ماه اکتبر به ماه اوت منتقل کرده بود که منجر به عرضه گوشی‌های پیکسل با نسخه قدیمی‌تر اندروید شد.

این اطلاعات از بررسی اسناد داخلی گوگل و تغییرات ایجاد شده در پروژه منبع باز اندروید به دست آمده است. در این اسناد، به تغییرات بزرگی اشاره شده که برای نسخه بعدی اندروید با نام رمز “W” برنامه‌ریزی شده است. با توجه به اینکه نسخه پانزدهم اندروید با نام رمز “Vanilla Ice Cream” شناخته می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که “W” در واقع نسخه شانزدهم اندروید است.

البته این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده است و ممکن است تغییراتی در برنامه‌ریزی گوگل ایجاد شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که نسخه شانزدهم اندروید زودتر از نسخه‌های قبلی عرضه شود و گوگل بتواند با این کار، یک قدم جلوتر از رقبا مانند اپل قرار گیرد.