یک تلسکوپ رادیویی قدرتمند به جستجوی حیات بیگانه کمک می کند

به گفته محققان جستجو برای یافتن حیات بیگانه با اضافه شدن یکی از پرقدرت ترین ارایه های تلسکوپ رادیویی دنیا به این ماموریت تقویت خواهد شد. این تلسکوپ در ۵۰ مایلی غرب سوکورو در نیومکزیکو قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این آرایه بزرگ با نام VLA با جمع آوری اطلاعات […]

به گفته محققان جستجو برای یافتن حیات بیگانه با اضافه شدن یکی از پرقدرت ترین ارایه های تلسکوپ رادیویی دنیا به این ماموریت تقویت خواهد شد. این تلسکوپ در ۵۰ مایلی غرب سوکورو در نیومکزیکو قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این آرایه بزرگ با نام VLA با جمع آوری اطلاعات به محققان کمک می کند تا گسست های ایجاد شده توسط فرستنده های مصنوعی را شناسایی کنند. اندرو سیمون، از موسسه SETI در یک بیانیه مطبوعاتی در این رابطه گفت: تلسکوپ رادیویی VLA می تواند ابزار مناسبی برای شناسایی سیگنال ها باشد و این بار از آن برای جستجوی گسترده و پیوسته استفاده خواهیم کرد.

این تلسکوپ یک نطارتگر صورت فلکی است که به سخت افزار محاسباتی پیشرفته و یک تلسکوپ حساس مجهز است. ۲۷ آنتن این رادیو تلسکوپ در فواصل ۲۳ مایلی پخش شده اند. قطر هر کدام از تلسکوپ ها ۲۵ متر است. این تلسکوپ طی شش سال اخیر در برنامه ها و ماموریت های مختلفی مشارکت داشته که هدف آنها نظارت بر ۸۰ درصد از آسمان بوده است. در ماموریت اخیر نیز دانشمندان نسخه ای از داده ها را به گیرنده ای خاص با کانال های بسیار باریک وارد کردند. این گیرنده با همکاری موسسه SETI و سازمان فضایی ملی توسعه داده شده است. طبق اعلام تیم این عملیات، هدف این ماموریت کشف سیگنال ها از باندهای باریک خواهد بود که می تواند نشان دهنده جامعه‌ای پیشرفته متعلق به بیگانگان باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال