ایمپلنت مغزی Precision به نازکی تار موی انسان یک قدم به عرضه نزدیک شد

شرکت Precision Neuroscience به عنوان رقیب نورالینک در حال کار روی ایمپلنت مغزی خود برای استفاده در افراد دارای معلولیت است. این ایمپلنت به افراد معلول در استفاده از ابزارهای دیجیتال کمک می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Precision Neuroscience که توسط هو بنیانگذاران نورالینک تاسیس شد نوعی ایمپلنت مغزی […]

شرکت Precision Neuroscience به عنوان رقیب نورالینک در حال کار روی ایمپلنت مغزی خود برای استفاده در افراد دارای معلولیت است. این ایمپلنت به افراد معلول در استفاده از ابزارهای دیجیتال کمک می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Precision Neuroscience که توسط هو بنیانگذاران نورالینک تاسیس شد نوعی ایمپلنت مغزی به نازکی تار موی انسان توسعه داده است که اکنون به مرحله آزمایش انسانی رسیده.

طبق گزارش منتشر شده CNBC، Precision Neuroscienceدستگاهی ساخته که همانند قشر هفتم برای مغز عمل خواهد کرد. نام این دستگاه رابط قشری لایه ۷ نام دارد و پس از قرارگیری در مغز از طریق سیگنال های عصبی می تواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند.

بیماران دچار زوال عقل مانند ASL با استفاده از این دستگاه می توانند بار دیگر با اطرافیان در ارتباط باشند. ایمپلنت Precision Neuroscience شبیه به یک نوار باریک چسب است و ضخامتی به اندازه موی انسان دارد. در زمان قرارگیری در مغز نیز آسیبی به آن وارد نمی کند.

برای قرار دادن این دستگاه درون جمجمه تنها باید شکاف کوچکی روی آن ایجاد شود. سپس همانند یک نامه می توان لایه ۷ را درون جمجمه فرستاد. به گفته مایکل میگر، مدیر عامل این شرکت شکاف ایجاد شده کمتر از یک میلیمتر است و حتی به تراشیدن موی سر بیمار نیاز نیست.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال