استاد برجسته دانشگاه هاروارد به امضای قرارداد غیرقانونی با دولت چین متهم شد

چارلز لیبر (Charles Lieber) رئیس دانشکده شیمی دانشگاه هاروارد به علت رابطه با دولت چین و دریافت دستمزد 1.5 میلیون دلاری بابت قرارداد با دانشگاه فناوری ووهان چین دستگیر شد. وی مبالغ هنگفتی را برای راه اندازی آزمایشات مورد نظر چینی ها دریافت کرده بود. همچنین قراردادی را به نیابت از دانشگاه هاروارد امضا کرده […]

چارلز لیبر (Charles Lieber) رئیس دانشکده شیمی دانشگاه هاروارد به علت رابطه با دولت چین و دریافت دستمزد 1.5 میلیون دلاری بابت قرارداد با دانشگاه فناوری ووهان چین دستگیر شد. وی مبالغ هنگفتی را برای راه اندازی آزمایشات مورد نظر چینی ها دریافت کرده بود. همچنین قراردادی را به نیابت از دانشگاه هاروارد امضا کرده بود. در این قرارداد تحقیقات مربوط به ساخت باتری های لیتیوم-یون نانوسیم مورد ارزیابی قرار میگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز و به نقل از ورج، اتهام اصلی لیبر دروغگویی به وزارت دفاع آمریکا و وزارت ملی سلامت این کشور است. چرا که لیبر به دلیل دریافت پشتیبانی مالی از این دو مرکز موظف بوده تا کلیه ارتباطات و همکاری با کشورهای خارجی را بطور شفاف در اختیار آنها بگذارد.

لیبر که به عنوان یکی از اساتید برجسته دانشگاه هاروارد محسوب میشود اکنون به جرم سرقت تحقیقات توسط FBI متهم شده است و مقامات این دانشگاه نیز این اتهامات را تائید کرده و در حال همکاری با مقامات فدرال هستند. اکنون 180 پرونده اتهام و سرقت مالکیت معنوی در سطح آمریکا باز است و در حالت بررسی قرار دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال