تصویر اخیر کنجکاوی روز و شب مریخ را در یک قاب نشان می دهد

کاوشگر کنجکاوی متعلق به ناسا که در مریخ به اکتشاف مشغول است اخیرا تصویری را این سیاره به ثبت رسانده که در آن عبور نور خورشید در هنگام صبح و عصر به نمایش درآمده است. چشم انداز مشاهده شده در این تصویر شبیه به کارت پستال است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

کاوشگر کنجکاوی متعلق به ناسا که در مریخ به اکتشاف مشغول است اخیرا تصویری را این سیاره به ثبت رسانده که در آن عبور نور خورشید در هنگام صبح و عصر به نمایش درآمده است. چشم انداز مشاهده شده در این تصویر شبیه به کارت پستال است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی در آوریل امسال تصویری از مریخ ثبت کرد که جزو اولین تصاویر ثبت شده پس از خواب چند روزه محسوب میشود. مهندسان ناسا توانستند در طول خواب سه تا ۷ روزه کنجکاوی ۱۸۰ آپدیت را برای آن انجام دهند.

از مهمترین آپدیت های دریافتی توسط این دستگاه برای افزایش کیفیت تصاویر دوربین و کاهش اصطکاک چرخ ها است. تصویر زیبایی که این مریخ نورد به ثبت رسانده از نوع پانوراما بوده که در آن دو عکس به یکدیگر چسبانده شده مربوط یهذصبح و عصر این سیاره است. ترکیب نور خورشید باعث پیدایش تصویری زیبا شد که در آن جزئیات بیشتری نسبت به عکس های استاندار قابل مشاهده است.

داگ الیسون، از مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و مسیچل دوربین کنجکاوی در این مورد می گوید: تصویر چشم انداز مربوط به صبح و عصر با یکدیگر متفاوت بوده و ثبت تصویر پر روز باعث پیدایش سایه های تاریک خواهد شد. اما در این عکس بدون وجود نورهای صحنه تنها نور خورشید دیده میشود. همچنین تصویر اصلی به صورت سیاه و سفید تهیه شد اما مهندسان ناسا آن را به شکل رنگی درست کردند. جزییات عکس جدید بسیار بیشتر از. عکس های قدیمی است. دلیل اصلی آن نیز وجود فصل زمستان و کاهش غبار جوی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال