تصویر اخیر ناسا تپه های شنی عجیب مریخ را نشان می دهد

مدارگرد شناسایی مریخ اخیرا تصویری از سطح مریخ منتشر کرد که در آن تپه های شنی عجیب و منحصربفردی مشاهده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدارگرد مریخی ناسا که اکنون یکی از ساکنان این سیاره محسوب میشود تصویری از تپه های شنی این سیاره منتشر کرد. پیش از این تصاویری از […]

مدارگرد شناسایی مریخ اخیرا تصویری از سطح مریخ منتشر کرد که در آن تپه های شنی عجیب و منحصربفردی مشاهده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدارگرد مریخی ناسا که اکنون یکی از ساکنان این سیاره محسوب میشود تصویری از تپه های شنی این سیاره منتشر کرد. پیش از این تصاویری از تپه های شنی ثبت شده بود. اما در تصویر جدید این تپه ها به شکل دایره های توخالی دیده میشوند. آلفرد مک ایون، اختر زمین شناس در این باره می گوید:

این تپه ها پیش از این نیز در مریخ وجود داشته اند. اما در این تصویر تپه های کاملا دایره ای وجود دارند و پدیده ای غیر عادی را نشان می دهند.

به علت وجود گرد و غبار، شن و باد در مریخ، تپه های شنی نیز در آنجا بسیار است.‌ البته کمی دقیق تر به عکس نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دایره های مربوط به تپه ها کاملا گرد نیستند. مک ایون در این رابطه می گوید: این تپه کمی متقارن هستند و لغزش تندی در قسمت جنوبی صفحه های آنها دیده میشود. همچنین می توان فهمیدید که حرکت ماسه ها به سمت جنوب است و جهت باد تغییر می کند‌.

محققان دانشگاه آریزونا که مسئول دوربین HiRise هستند مطالعه ای را در این منطقه در زمینه تغییرات فصلی و پوشش زمستان انجام دادند. اما هیچ یخبندانی در این تصویر دیده نمیشود. در زمین نیز تپه های شنی زیادی وجود دارد که نشان دهنده داستان یکسانی در مورد باد و تغییر فصل ها همانند مریخ است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال